Dupa un an 2021 foarte bun pentru piata panourilor termoizolante din Romania, marcata de o crestere de peste 20% fata de nivelul din 2020, dinamica de evolutie s-a inversat in prima jumatate a anului 2022, cererea din domeniu fiind afectata de inflatie si problemele din lanturile de aprovizionare. Potrivit datelor Kingspan Romania, lider pe piata de profil, tendinta descrescatoare a pietei se va mentine pana la finalul anului 2022, in timp ce perspectivele pentru 2023 raman incerte.
"Pentru restul anului, estimam ca tendinta de scadere va continua, iar pentru 2023 estimarea este foarte dificil de facut, preturile materialelor si energiei si situatia economica urmand a influenta domeniul constructiilor extrem de puternic. In continuare, o mare parte din proiectele noastre sunt depozite logistice, dar si centre de productie, cladiri frigorifice, centre comerciale, showroom-uri, birouri, unitati medicale, desi numarul proiectelor noi lansate de partenerii nostri este in scadere. Panourile cu spuma IPN sau Quadcore au ramas in topul preferintelor, dar observam o crestere a cererilor pentru panourile cu vata minerala", a declarat Nicu Mocanu, directorul general al Kingspan Romania.
Potrivit managerului, cresterea preturilor la materiile prime este cea mai mare problema cu care ne confrunta in acest moment. "Efectele sunt vizibile in toate domeniile, dar in special in sectorul constructiilor. Incercam sa gasim solutii impreuna cu partenerii nostri pentru a gestiona situatia si a livra la timp produse de calitate Kingspan", a precizat Nicu Mocanu.
In acest context, compania a realizat o cifra de afaceri de peste 9 milioane de euro in primul semestru, urmand a incheia anul 2022 cu un rulaj de 16 milioane de euro, in crestere cu peste 30% fata de nivelul din 2021.
"Vom avea o serie de noutati, precum PowerPanel, un panou de acoperis cu celule fotovoltaice preinstalate, unic pe piata din Romania. Inovam si investim in solutii noi, ecologice, si continuam implementarea programului Kingspan «Planet Passionate», un program complex care, printre altele, urmareste sa reduca amprenta de carbon la zero atat in cadrul productiei, cat si produselor noastre", a mai spus managerul Kingspan Romania.
Planet Passionate reprezinta strategia de sustenabilitate setata pentru urmatorul deceniu la nivelul grupului Kingspan, avand ca obiective un impact pozitiv asupra mediului, din trei perspective: schimbari climatice, circularitate si protectia mediului natural. Programul prevede, astfel, reducerea cu 4,3% a emisiilor de carbon din productie si operatiuni in fiecare an pana in 2030, urmand ca, la finalul deceniului, emisiile generate de productie sa se reduca cu 90% raportat la nivelul din 2020. Procesele de decarbonizare se vor derula la nivelul tuturor celor 198 de fabrici ale grupului, precum si la toate companiile preluate in ultimii ani, in contextul in care se estimeaza o crestere de 42% a veniturilor totale, pana la finalul anului 2030 (raportat la 2020).
***
Kingspan Romania este parte a grupului irlandez Kingspan, lider global pe piata de sisteme izolatoare de inalta performanta. Grupul detine 198 de unitati de productie in peste 70 de tari din intreaga lume si a realizat vanzari anuale de 6,5 miliarde euro in 2021. Activitatea grupului este puternic orientata catre realizarea de constructii durabile si cu eficienta energetica sporita si, in ultimii ani, a dus o politica centrata pe achizitii, integrand in structura divizia Steel de la grupul TeraPlast, ce include companiile TeraSteel SA, TeraSteel DOO Serbia si Wetterbest SA, precum si companiile Joris Ide si Ondura.