Final Distribution, producatorul sistemului de invelitori Novatik si reprezentantul exclusiv in Romania al tiglei metalice cu acoperire de piatra naturala Gerard si al foliilor anticondens Delta, avand sediul in Baicoi (judetul Prahova), a inregistrat o crestere de 30% a cifrei de afaceri in primele sase luni ale anului in curs, fata de intervalul similar din 2011. Potrivit datelor firmei, evolutia optima s-a datorat, preponderent, vanzarilor inregistrate pe segmentul de jgheaburi si burlane, a caror productie a fost demarata in 2011. "Brandul pe care l-am creat, Novatik, a avut rezultate foarte bune inca de la lansare, iar vanzarile de anul acesta indica faptul ca produsul este competitiv atat din punct de vedere calitativ, cat si al pretului pe care il propunem pietei", a declarat Bianka Dobre, director comercial in cadrul Final Distribution. Pentru anul in curs, conducerea firmei si-a propus o majorare de peste 16% a cifrei de afaceri fata de cele 18,6 milioane de lei raportate anul anterior, mizand pe o crestere consistenta a livrarilor brandului Novatik, precum si pe o un plus al volumelor de tigla Gerard si folii anticondens Delta. "Obiectivele pentru 2012 sunt tangibile, avand in vedere mai ales faptul ca in luna iunie am inaugurat in Baicoi o noua linie de productie sub brandul Novatik. Am devenit, astfel, primii producatori romani ai tiglei metalice produse in panouri de dimensiuni mici. Ne-am imbogatit portofoliul cu un sistem complet de invelitori 100% romanesc, care pune la dispozitia clientilor o alternativa avantajoasa la sistemele clasice, realizate cu panouri mari", a precizat Bianka Dobre.
Incertitudini pe piata acoperisurilor, pe termen scurt
Directorul comercial al companiei Final Distribution ramane, insa, precaut in estimarea evolutiei pietei locale de acoperisuri, avand in vedere conditiile actuale. "In prezent este foarte greu sa elaborezi previziuni, datele pe care le detinem despre evolutia cererii si despre vanzari fiind deseori contradictorii. Anul 2012 a fost dificil, cu implicatii politice si economice multiple, motiv pentru care sezonalitatea consacrata acestui segment nu a mai fost respectata. Totusi, exista cateva tendinte generale care s-au mentinut in ultimii ani si raman valabile, cum ar fi orientarea clientilor catre extreme, achizitionand fie produse premium, fie produse foarte ieftine. In prezent, marjele sunt foarte reduse, motiv care ma face sa sper ca macar o parte din produsele ieftine si de foarte slaba calitate vor disparea de pe piata. O alta tendinta recenta este dezvoltarea segmentului renovarilor si aceasta se va accentua, deoarece exista un potential foarte mare in acest sens. De asemenea,remarcam un nivel de reticenta destul de ridicat din partea distribuitorilor, care promoveaza cu precadere produse cu care sunt obisnuiti, lucru explicabil prin teama de a nu pierde vanzarea. Cu toate ca piata constructiilor este departe de a fi ajuns la maturitate, se pune tot mai putin accent pe educarea consumatorilor in favoarea vanzarilor imediate", a precizat Bianka Dobre.
***
Final Distribution a devenit producator local de sisteme pentru constructii incepand din anul 2011, cand a lansat sistemul de drenaj Novatik, livrat intr-o gama variata de dimensiuni si culori, jgheaburile permtand retinerea unui volum mai mare de apa pluviala, datorita formei specifice. Din iunie a.c., societatea a demarat productia tiglei metalice Novatik, fabricata in panouri de dimensiuni reduse ce permit o manipulare facila si reducerea pierderilor la montaj. Panourile sunt realizate din otel protejat contra coroziunii de un aliaj ZnMg marca Voestalpine, al cincilea mare furnizor de produse metalurgice din Europa. Informatii suplimentare, la www.finaldistribution.ro