Vanzarile inregistrate de producatorul de tigla metalica si accesorii pentru acoperisuri Final Distribution in primele sase luni ale acestui an au crescut cu 18% fata de aceeasi perioada din 2017, in special datorita exporturilor. Potrivit datelor companiei, cererea de pe piata interna va stagna in acest an. "Pentru 2018 ne-am propus o crestere de 15% a cifrei de afaceri. Urmarim sa ne consolidam pozitia pe piata interna si tintim dublarea vanzarilor la export. Se pare ca produsele noastre sunt mult mai bine primite la export decat in Romania si vorbim de piete mult mai dezvoltate si educate, precum cele din Polonia, Austria, Slovenia sau Cehia, motiv pentru care ne vom concentra sa ne dezvoltam in aceasta directie. Ne vom concentra pe pietele din Europa Centrala si de Est, insa suntem in contact si cu alte zone. Tot in acest an, ne-am propus sa profitam de trend-ul puternic de pe piata invelitorilor, si anume de un apetit crescut al arhitectilor si clientilor pentru acoperisuri usoare, plate si cu design minimalist. Avem in portofoliu exact acest tip de produse si acestea sunt cele care ne-au permis, inca din 2017, sa atacam segmente noi de piata", a declarat Dan Mircescu, directorul general al companiei Final Distribution.
Final Distribution este producatorul sistemelor de invelitori Novatik (tigla metalica in panouri mici, sisteme de jgheaburi si burlane), precum si reprezentantul exclusiv in Romania al marcilor Gerard (tigla metalica cu acoperire de piatra naturala) si Delta (membrane de protectie pentru acoperis si fundatii).
Compania a a incheiat anul 2017 cu o cifra de afaceri de 28,5 milioane de lei, in crestere cu peste 12% fata de anul anterior.
Printre obiectivele companiei se afla investitii in tehnologia de productie si in educarea si pregatirea profesionala a angajatilor, in contextul lipsei fortei de munca ce afecteaza intregul sector de constructii. "In 2017, am finalizat achizitia de echipamente pentru productia de noi profile, Novatik Slate si Novatik Wood. In 2018 am dezvoltat doua noi profile, ce raspund unor nevoi concrete din piata, legate de design si functionalitate. De asemenea, am investit in perfectionarea produselor din portofoliu, dar si in materii prime de foarte buna calitate", a precizat reprezentantul companiei.
Peste 180 milioane de euro anual, pe piata de invelitori
Potrivit datelor Final Distribution, piata sistemelor de invelitori a inregistrat o crestere de 10%-15% in 2017, ajungand la un nivel valoric de peste 180 milioane de euro, corespunzator unei suprafete totale comercializate de circa 38 milioane mp. Estimarile pentru 2018 indica o stabilizare a pietei la nivelul din 2017.
"In 2018, piata acoperisurilor nu a suferit schimbari majore fata de anul anterior, invelitorile metalice fiind preferate, in continuare, in detrimentul celorlalte sisteme. Piata romaneasca este orientata catre pret, indiferent de natura produselor, existand o masa extrem de mare de clienti a caror decizie de cumparare este luata strict din considerente de buget, in detrimentul calitatii. Lipsa controlului asupra calitatii produselor, nivelul scazut de pregatire a montatorilor, coroborat cu nivelul scazut de informatii detinute de cei care promoveaza si vand aceste sisteme de invelitori, fac ca aceasta piata sa evolueze foarte greu, fiind cu mult in urma altor tari din regiune din punct de vedere al calitatii materialelor, dar si al punerii in opera", a concluzionat Dan Mircescu.