Pentru conducerea companiei Enigma – Constanta, specializata in fabricarea si livrarea de panouri termoizolante destinate halelor industriale (si altor aplicatii), exercitiul financiar precedent s-a incheiat cu o serie de rezultate optime, in pofida contextului economic defavorabil. Astfel, cifra de afaceri a depasit pragul considerat psihologic de un milion de euro, pentru anul in curs estimandu-se o crestere cu aproape zece puncte procentuale a vanzarilor.
Octavian-Gabriel Toscu, director al firmei Enigma: „Consideram ca, dupa traversarea momentului de maxima intensitate a recesiunii, piata s-a restructurat, observandu-se o polarizare a cererii fie spre cele mai ieftine produse (solicitate de clienti ce nu au pretentii de calitate), fie spre panouri cu performante deosebite si in culori/finisaje speciale, beneficiarii informati dorind sa achizitioneze sortimentele respective in functie de tabla folosita, duritatea izolatiei etc., in aceste cazuri costul panoului fiind pe plan secundar. Anul acesta, nu am remarcat o evolutie spectaculoasa in acest domeniu de activitate, care s-a integrat, de altfel, in trendul general al celorlalte domenii economice, insa ne asteptam ca, in scurt timp, sa se remarce o revenire rapida a comenzilor, atat de necesara in vederea corectarii dezechilibrelor create in ultimii ani. Actualmente, estimam ca piata nationala de panouri termoizolante (evaluata pe baza cifrei de afaceri insumate a fabricantilor din bransa) nu depaseste 90 de milioane de euro, in acest sector fiind preponderenta productia de panouri pe baza de poliuretan. In principiu, cererea continua sa se afle sub potentialul real al ofertei, dar este stabila, chiar daca se resimte intrucatva inexistenta unor politici guvernamentale solide in materie de investitii. Lipsa marilor proiecte, precum si blocarea lucrarilor la anumite obiective initiate recent constituie premise negative, de natura sa diminueze gradul de utilizare a panourilor sandwich pe plan national. In ceea ce ne priveste, furnizam asemenea produse pentru diverse constructii din sectorul agricol, a caror executie este stimulata de absorbtia fondurilor europene destinate zonelor rurale, astfel incat stabilirea unei strategii coerente de dezvoltare din partea autoritatilor centrale si locale ar constitui un factor benefic pentru cresterea vanzarilor. Pentru anul acesta si in continuare ne propunem dezvoltarea unor metode moderne de marketing, in care promovarea si serviciile online sa devina primordiale, ajustandu-ne totodata oferta la fiecare 30 de zile pentru a ne mentine competitivitatea. Avem in vedere si diversificarea gamei de produse, care trebuie sa se adapteze la cerintele actuale privind diminuarea timpului de montaj, acestea fiind livrate ca o solutie completa, integrata intr-un pachet eficient de costuri. Ca noutate, incepand din 2013, vom lansa in fabricatie un sistem de izolare a cladirilor cu poliuretan, venind in completarea panourilor sandwich pe care le furnizam in prezent. Ca urmare a necesitatii privind diminuarea costului de transport, a cheltuielilor de administrare etc., desi avem capacitatea de a indeplini comenzi din toata tara, am observat ca beneficiarii doresc ca aprovizionarea sa se efectueze dintr-un perimetru cat mai apropiat de amplasamentul investitiei si, in consecinta, principalele regiuni pe care le deservim sunt constituite de partile de sud si sud-est ale tarii”.