Societatea Coilprofil este prezenta pe piata autohtona a constructiilor din anul 2001, fiind subsidiara locala a grupului belgian omonim, important producator european in domeniul productiei de tabla cutata, profile galvanizate, panouri termoizolante, elemente de finisaj, casete structurale /de fatada si sisteme pluviale. In anul 2002 compania a inaugurat si prima unitate de productie din tara noastra, pe o arie de 12 hectare, in localitatea Ceptura din judetul Prahova, in urma unei investitii de 8 milioane de euro. In 2009, societatea a finalizat un alt proiect important, completandu-si gama de produse pentru acoperis prin lansarea pe piata a sistemului pluvial Metidro.
In continuare Liviu Mistodinis, director general al Coilprofil, vorbeste despre perspectivele de dezvoltare a companiei si despre evolutia pietei de profile si structuri metalice:
- Care sunt principalele tendinte pe piata de profile si panouri metalice?
- Se poate observa o crestere moderata a cererilor de oferte, iar investitorii se afla intr-o perioada de prospectare. Totusi, previziunile analistilor sunt pozitive, ceea ce este benefic pentru impulsionarea pietei. Sectorul de profile si panouri a fost in scadere in 2010 fata de anul anterior, iar pentru 2011 estimam o usoara majorare in domeniu, insa rezultatele financiare nu vor reveni la nivelul din 2009.
- Ati observat schimbari in structura cererii?
- Principalele modificari observate in cererile de oferta primite recent sunt la nivelul preturilor. Investitorii incearca sa finalizeze proiectele la costuri minime si acest aspect are efecte negative asupra calitatii. Atitudinea operatorilor pietei s-a modificat si, din pacate, materialele de calitate au devenit un segment de nisa.
- Mentionati regiunea predilecta pentru activitatea firmei.
- Cele mai importante vanzari au fost inregistrate in zona de sud a tarii, urmata de regiunea Moldovei. Sectorul rezidential a cunoscut o scadere mai mica fata de cel industrial. Astfel, la sfarsitul anului 2010 am inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 6 milioane de euro, iar pentru 2011 ne-am propus o crestere de 25%, fiind increzatori in oportunitatile pe care le ofera piata in cadrul careia ne desfasuram activitatea.
- Prezentati obiectivele firmei pentru perioada urmatoare.
- In acest an avem in vedere extinderea echipei de vanzari si a suportului acesteia, accesarea altor regiuni ale tarii, precum si mentinerea standardelor de calitate si promovarea produselor care indeplinesc aceste norme. In prezent, cererea este dependenta de pret, multe companii alegand sa scada calitatea si pretul produselor pentru a vinde. Totusi, noi am decis sa ramanem fideli standardelor calitative. A trecut, deja, o perioada destul de indelungata de cand structurile metalice se livreaza in Romania si se poate observa cu usurinta comportamentul acestora in timp. De asemenea, clientii pot deosebi materialele calitative de cele ieftine, astfel incat sa aleaga pentru ce investitie opteaza, pe termen lung sau scurt.