Producatorul de invelitori metalice pentru constructii Bilka Steel - Brasov a realizat, in primul semestru al acestui an, vanzari de 7,1 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de aceeasi perioada din 2012. Pentru intregul an, conducerea companiei vizeaza afaceri totale de 21 milioane de euro. In 2012, Bilka Steel a inregistrat incasari totale de 16,6 milioane de euro, din care aproximativ 9 milioane de euro s-au obtinut din vanzarile de tigla metalica, iar diferenta din comercializarea jgheaburilor si accesoriilor. Compania, activa pe plan local din 2007, produce si comercializeaza tigla metalica (modelele Clasic si Balcanic), tabla faltuita (Retro Panel), tabla cutata (disponibila in variantele T-8, T-18, T-35 si T45), jgheaburi si burlane metalice, accesorii pentru acoperis, folie anticondens, ferestre de mansarda si sisteme de fixare.
Interviu cu Horatiu Tepes, General Manager al Bilka Steel.
- Ati planificat investitii pe termen scurt sau mediu?
- Pentru 2014 ne-am propus o investitie de un milion de euro pentru lansarea pe piata a unui nou model premium de tigla metalica. Totusi, in acest an, nu vom realiza investitii, din cauza intarzierii derularii proiectelor de fonduri europene, precum si ca urmare a alocarii unor fonduri importante pentru dezvoltare in anii trecuti, capacitatile de fabricatie si gamele de produse din portofoliu fiind suficiente pentru cerintele actuale din domeniu. Pot fi mentionate, aici, deschiderea unei noi unitati de 12.000 mp pe un teren cu o arie de 17.500 mp, lansarea tiglei metalice Balcanic si a tablei faltuite de tip «click» Retro Panel, folosita mai ales pentru renovarea cladirilor istorice.
- La ce valoare estimati piata locala a acoperisurilor?
- Anul trecut, piata acoperisurilor s-a situat din punct de vedere cantitativ la 26 milioane mp, iar cea de tigla metalica la aproximativ 15 milioane mp, respectiv la un nivel similar celui din 2008. Piata de tigla metalica se va inscrie pe un trend usor ascendent in acest an, urmand a consemna o evolutie de 5%, la circa 16 milioane mp. In acest context, este evident faptul ca avansul prognozat pentru anul in curs al afacerilor Bilka se situeaza mult deasupra mediei din domeniu. Situatia optima din 2013 se datoreaza si dezvoltarii exportului, valoarea totala a materialelor comercializate in afara granitelor tarii urmand a depasi un milion de euro pana la finele lui 2013 (aproape 5% din cifra de afaceri).
- Anul trecut, piata acoperisurilor s-a situat din punct de vedere cantitativ la 26 milioane mp, iar cea de tigla metalica la aproximativ 15 milioane mp, respectiv la un nivel similar celui din 2008. Piata de tigla metalica se va inscrie pe un trend usor ascendent in acest an, urmand a consemna o evolutie de 5%, la circa 16 milioane mp. In acest context, este evident faptul ca avansul prognozat pentru anul in curs al afacerilor Bilka se situeaza mult deasupra mediei din domeniu. Situatia optima din 2013 se datoreaza si dezvoltarii exportului, valoarea totala a materialelor comercializate in afara granitelor tarii urmand a depasi un milion de euro pana la finele lui 2013 (aproape 5% din cifra de afaceri).
- Care sunt principalele tendinte pe piata locala de sisteme pentru acoperisuri?
- Analizand vanzarile de pana acum si cerintele clientilor, pentru perioada urmatoare putem spune ca tendinta in domeniul acoperisurilor metalice va fi de trecere de la sistemele in culori standard la cele mate, structurate. Totodata vor fi cautate, in continuare, nuantele inchise, precum maro sau negru. De asemenea, putem estima o crestere la nivelul cererii de materiale utilizate la constructiile noi.
- Analizand vanzarile de pana acum si cerintele clientilor, pentru perioada urmatoare putem spune ca tendinta in domeniul acoperisurilor metalice va fi de trecere de la sistemele in culori standard la cele mate, structurate. Totodata vor fi cautate, in continuare, nuantele inchise, precum maro sau negru. De asemenea, putem estima o crestere la nivelul cererii de materiale utilizate la constructiile noi.
- Pentru ce tip de proiecte ati inregistrat cele mai importante cereri in primele sase luni din 2013?
- Compania noastra deruleaza activitati de vanzare la nivel national si are cerere pentru toate tipurile de produse. In toate cele trei regiuni unde livram (Transilvania, Moldova si Muntenia) sunt zone mai mult sau mai putin dezvoltate din punct de vedere economic, vanzarile si relatiile comerciale aflandu-se intr-un raport dependent de situatia specifica a fiecarei regiuni.
- Compania noastra deruleaza activitati de vanzare la nivel national si are cerere pentru toate tipurile de produse. In toate cele trei regiuni unde livram (Transilvania, Moldova si Muntenia) sunt zone mai mult sau mai putin dezvoltate din punct de vedere economic, vanzarile si relatiile comerciale aflandu-se intr-un raport dependent de situatia specifica a fiecarei regiuni.