Cererea de invelitori metalice din gamele premium se inscrie pe un trend de crestere in aceasta perioada, tot mai multi cumparatori optand pentru tigla metalica avand grosimi superioare si finisaje speciale, potrivit datelor Bilka Romania, lider al pietei locale de profil. "In medie, 9 din 10 clienti aleg sistemul complet pentru acoperis, spre deosebire de anii trecuti, cand inregistram doar 6 din 10 comenzi pentru un sistem complet. Acoperisurile cu vopsea mata, care sunt mai scumpe, trec de 50% din totalul vanzarilor. Aceste performante ne indica o maturizare a comportamentului de consum. Consider ca perioada pretului cel mai mic s-a incheiat, cel putin pentru noi, si nu mai resimtim aceasta presiune. Aceasta se datoreaza eforturilor noastre de educare a pietei si combatere a produselor neconforme. De asemenea, acoperisurile care au fost achizitionate in anii trecuti doar dupa criteriul celui mai mic pret incep sa se deterioreze. Aici avem avantajul ca acoperisul decolorat sau corodat se vede si consumatorii sunt tot mai atenti la sistemele pe care le achizitioneaza si de la ce producator", a declarat Horatiu Tepes, proprietarul Bilka Romania.
Potrivit datelor companiei, piata totala de acoperisuri s-a situat, anul trecut, la 31 milioane de metri patrati, din care 65% (circa 20 milioane mp) a reprezentat cota celor metalice, 13% a fost ponderea tiglei ceramice, circa 8% a sectorului de tigla de beton si diferenta a constat in vanzarile altor tipuri de produse. Pentru 2016, Horatiu Tepes estimeaza o crestere de 10% pe piata locala de tigla metalica, dupa o evolutie de 15% consemnata in prima jumatate a anului in curs.
"Cresterea pietei se datoreaza evolutiei produsului de tigla metalica si investitiilor realizate pentru dezvoltarea de noi solutii. Una din provocarile noastre din ultimii ani a fost sa crestem piata, odata cu compania. Acest aspect se reflecta si in cota de piata pe care tigla metalica o castiga, in detrimentul celorlalte tipuri de acoperisuri. Estimam ca, pana la finalul acestui an, 70% din totalul acoperisurilor comercializate vor fi metalice, iar asteptarile noastre sunt ca in trei ani cota acestora sa depaseasca 70%", a mai spus Horatiu Tepes.
Crestere de 38% a afacerilor din primele sase luni ale anului
Cifra de afaceri a Bilka Romania a crescut cu 38% in primele sase luni ale acestui an, fata de aceeasi perioada din 2015. Pentru intregul exercitiu financiar in curs, conducerea companiei estimeaza o majorare de 30% a vanzarilor, fata de nivelul de 191 milioane de lei inregistrat in 2015. "In 2016 continuam investitiile sustinute in capacitatile de productie si dezvoltarea de noi produse. Anul acesta, finalizam planul investitional demarat in 2014, care se ridica la 10 milioane de euro si incheiem, astfel, seria de investitii pentru produsele cu destinatie rezidentiala, urmand a ne axa pe dezvoltarea de produse pentru sectorul industrial. In primul semestru din 2016, deja au fost instalate doua noi linii de productie si am lansat un nou model de tigla metalica", a explicat Horatiu Tepes.
Tot in acest an, Bilka investeste in eficientizarea si retehnologizarea fabricii. "Pana acum, o miza importanta era cresterea numarului de angajati, insa ne gandim ca, daca acum intampinam dificultati in gasirea de personal calificat, la o cifra de afaceri de 100 milioane de euro, oare cum va fi? Actionam preventiv si incepem un proiect de retehnologizare a fabricii si de eficientizare a fortei de munca actuale", a precizat Horatiu Tepes. Depasirea pragului de 100 milioane de euro al cifrei de afaceri reprezinta obiectivul stabilit pentru anul 2020 al companiei.
Bilka are sediul in Brasov, unde detine hale de productie, pentru depozitare si birouri, pe o suprafata totala de 45.000 mp. Pe poarta fabricii au iesit, in 2015, peste 5,5 milioane mp de tigla metalica, in cei 9 ani de activitate livrarile depasind 18,2 milioane mp. Liniile de productie sunt complet automatizate, bazandu-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.