Compania Bilka - Brasov, lider al pietei de acoperisuri metalice din Romania, a anuntat investitii de 20 milioane de euro in extinderea productiei in domeniul industrial, urmand a deveni producator de panouri termoizolante din 2019, conform estimarilor lui Horatiu Tepes, proprietarul companiei. Pentru demararea investitiei, ce se va derula in perioada 2017-2020, Bilka a achizitionat platforma Hidromecanica 2, in urma unei tranzactii de 5,5 milioane de euro. Platforma intrata in proprietatea Bilka se situeaza in vecinatatea halelor deja detinute de companie in Brasov si are o suprafata de 9,5 hectare, proprietatile firmei ajungand sa ocupe, in total, 14 hectare.
"Platforma achizitionata ne va permite sa mentinem si in anii urmatori ritmul de crestere a afacerilor, dar si dezvoltarea pe segmentul industrial. Din suprafata de 9,5 ha, 20% va deservi divizia de rezidential pentru depozitarea materiei prime, iar restul suprafetei va fi amenajata pentru segmentul industrial, hale de productie, de depozitare si platforma logistica necesara", a declarat Horatiu Tepes.
In perioada urmatoare, Bilka va renova platforma si va achizitiona utilajele necesare productiei de panouri termoizolante, investitia de 20 de milioane de euro fiind sustinuta din profitul companiei si credit bancar.
"Procesul de renovare va dura un an. Experienta renovarii si integrarii in fluxul de productie a platformei Romlag (n.r. - achizitionata in 2014 si integrata in fluxul de productie al companiei), ne va ajuta in gestionarea noului proiect. In paralel, vom lucra la achizitia de utilaje de productie necesare, realizarea stocurilor de materie prima si cresterea echipei care va gestiona aceasta divizie. Investitia se va realiza in trei ani, putand fi definitivata in 2020, odata cu incheierea renovarii si dotarii cu utilaje a noii platforme achizitionate. Primele efecte pe care le vor produce aceste investitii le vom simti la inceputul lui 2019, cand estimam ca vom demara productia de panouri termoizolante", a precizat Horatiu Tepes.
Crestere a pietei de panouri termoizolante si a consumului de otel prevopsit
Conform datelor Bilka, piata de panouri termoizolante s-a ridicat in 2016 la aproximativ 100 milioane de euro, in crestere cu 8% fata de nivelul din 2015. Pentru anul acesta, estimarile companiei indica o crestere de 5%. Totodata, piata de otel prevopsit a ajuns in 2016 la 256.000 de tone, de la 213.000 de tone cat a fost in 2015. Pentru 2017 conducerea Bilka estimeaza un consum de peste 270.000 de tone.
In prezent productia din domeniul industrial, reprezinta 10% din cifra de afaceri a Bilka, diferenta de 90% fiind reprezentata de produsele pentru sectorul rezidential.
"Prin proiectul de investitii demarat, venim cu o noua abordare, cu noi produse si servicii care sa duca la dezvoltarea pietei de panouri si table cutate si, implicit, la cresterea consumului de otel prevopsit. In domeniul nostru de activitate, un indicator al performantei este si consumul de otel prevopsit pentru care avem toate premisele sa estimam ca in 5-7 ani, in Romania, poate trece pragul de 400.000 de tone. Previziunile noastre se bazeaza pe nevoia de acoperisuri metalice, care este in continua crestere, pe dezvoltarea constructiilor din sectorul industrial, dar si pe investitiile pe care le-am demarat anul acesta si care vor sustine evolutia pietei", a mai spus proprietarul Bilka.
Anul trecut, compania a inregistrat un consum de otel prevopsit de 63.000 de tone, estimarile pentru 2017 indicand circa 80.000 de tone. Previziunile pentru urmatorii 5 ani, dupa implementarea planului investitional, demararea productiei de panouri termoizolante si profile inalte si maturizarea acestor investitii, indica un consum de 100.000 de tone de otel prevopsit la nivelul companiei.
***
Bilka a inregistrat in 2016 afaceri de 270 milioane de lei, pentru 2017 estimand o crestere de aproximativ 50%. In cei 10 ani de activitate compania a acoperit peste 150.000 de case. Produsele companiei sunt disponibile printr-o retea de 500 de distribuitori care acopera integral suprafata Romaniei. Produsele Compania exporta in Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia si Ucraina.