Compania Bilka Steel, lider pe piata autohtona de acoperisuri, a incheiat anul 2014 cu o cifra de afaceri de 134 milioane de lei (peste 30 milioane de euro), in crestere cu 29% fata de nivelul din 2013. Conform datelor disponibile, peste 4 milioane mp de invelitori metalice au fost produse si comercializate anul trecut, Bilka devenind, astfel, cel mai mare consumator local de tabla prevopsita, cu peste 30.000 de tone achizitionate. Pentru 2015, conducerea companiei si-a propus majorarea cu 15% a vanzarilor, precum si continuarea planului investitional de 5 milioane de euro demarat in 2014, care vizeaza in special cresterea si diversificarea procesului de fabricatie. Totodata, Bilka si-a propus sa inceapa productia de panouri termoizolante cel mai tarziu in anul 2017, primul pas in aceasta directie fiind realizat in 2014, prin achizitia si renovarea halelor Romlag. Compania detine la Brasov un centru industrial ce se desfasoara pe o suprafata de 45.000 mp si realizeaza vanzari in intreaga tara, prin intermediul a 500 de distribuitori.
"Cel mai probabil vom incepe productia de panouri termoizolante Bilka in urmatorii doi ani. In 2014, prin achizitia si renovarea halelor Romlag, am facut primul pas catre dezvoltarea diviziei industriale", a declarat Horatiu Tepes, proprietarul Bilka.
Din punct de vedere structural, in topul vanzarilor s-a mentinut tigla metalica, avand o pondere de 54% din totalul afacerilor, urmata de accesorii, tabla cutata si panouri termoizolante (31%) si de sistemul pluvial (jgheaburi si burlane), care reprezinta 15% din rulajul anual. In ceea ce priveste culorile preferate de clienti, anul trecut compania a inregistrat o crestere pentru nuantele inchise (maro, ciocolatiu sau negru), acestea reprezentand aproximativ 50% din volumul total de doua milioane de metri patrati de produse comercializate. "Consideram 2014 ca fiind cel mai bun an din istoria Bilka, inregistrand performante financiare cu mult peste media competitorilor de pe aceasta piata si in conformitate cu obiectivele stabilite la inceputul anului: investitii de 3 milioane de euro, achizitia noilor hale, desfasurate pe un teren cu o arie de 27.000 mp, doua noi linii de productie si aproximativ 26.000 de case acoperite cu tigla metalica Bilka", a mai spus Horatiu Tepes.
Crestere a cotei pe piata de tigla metalica, la 24%
Conform estimarilor proprii, in 2014 Bilka a inregistrat o crestere a cotei pe piata de tigla metalica pana la 24%, de la 21% in 2013. "Anul 2014 a reprezentat o perioada dificila pentru mediul de afaceri, care a fost lipsit de predictibilitate si marcat de insolvente. Am stiut inca din primul an de activitate ca evolutia companiei trebuie sa fie influentata in cea mai mare masura de strategia interna de business. Astfel, timp de opt ani, am investit peste 9 milioane de euro in productie si dezvoltare, iar obiectivul principal a fost acela de a ajunge la o capacitate de productie optima, un sistem logistic performant, o gama variata de produse si o distributie la nivelul intregii tari. Alte aspecte importante pentru evolutia companiei sunt reprezentate de eficienta intregii echipe si de faptul ca suntem constienti ca, pentru a ne mentine pozitia de lider, trebuie sa intrecem ziua de ieri. Fara investitii si fara multa munca nu am fi consemnat performanta dorita", a precizat Horatiu Tepes.
Opt linii noi de productie, principalul obiectiv in 2015
O directie importanta in strategia de business din 2015 a companiei Bilka este reprezentata de continuarea planului investitional demarat anul trecut, in valoare de 5 milioane de euro. Acesta vizeaza in special cresterea si diversificarea productiei. "In 2015 continuam...
Un reportaj complet referitor la activitatea companiei Bilka Steel poate fi lecturat in editia Martie-Aprilie 2015 a revistei Agenda Constructiilor. Pentru informatii suplimentare, click aici!