RO EN
Coșul este gol

ISOPAN detine o cota de aproape 23% pe piata autohtona a panourilor izolante

Isopan este unul dintre cei mai importanti furnizori mondiali de panouri metalice izolante pentru pereti si acoperisuri. Parte a Manni Group, care are 45 de ani de experienta in domeniul solutiilor pentru imbunatatirea performantelor in sectorul constructiilor, compania promoveaza solutii caracterizate prin eficienta, sustenabilitate si siguranta. Isopan sustine puternic conceptul de constructie responsabila, asigurand bunastarea celor care locuiesc in spatiile construite si oferind oportunitati pentru intreaga comunitate. Alaturi de reteaua sa de parteneri, compania ofera sprijin birourilor de inginerie si arhitectura, firmelor de constructii si instalatorilor, prin oferta cu solutii end-to-end, pornind de la colaborarea in faza de proiectare, pana la furnizarea produselor pe santier. In cele ce urmeaza, Toni Pera, director general al Isopan Est, detaliaza aspecte interesante legate de activitatea din Romania.
 
- Care sunt principalele tendinte manifestate pe piata locala de panouri termoizolante?
- Sectorul de panouri termoizolante a avut o evolutie incurajatoare in 2022, dat fiind contextul economic si geopolitic complicat. Toti producatorii din piata s-au confruntat cu provocari majore, iar cei mai multi dintre noi am reusit sa le depasim. In ceea ce ne priveste, Isopan Est a inregistrat o crestere cu 35% a cifrei de afaceri fata de 2021, ceea ce ne arata ca deciziile pe care le-am luat intr-o perioada complexa au fost cele corecte. Am reusit sa crestem pe toate segmentele pietei - vanzari, productie, cifra de afaceri - si am fost cooptati in proiecte majore atat in Romania, cat si in tarile vecine. Am beneficiat si beneficiem, in continuare, de increderea partenerilor carora le oferim suport in dezvoltarea proiectelor. In 2023 observam o scadere a cererilor de ofertare pe piata panourilor termoizolante, ceea ce duce la un trend putin descendent al evolutiei industriei, lucru cauzat de incertitudinea care planeaza si situatia geopolitica in care ne aflam. Tocmai de aceea, evolutia pe termen mediu si lung este dificil de estimat in acest moment. Noi ramanem insa increzatori. Ultimii doi ani ne-au aratat ca exista un potential mare de dezvoltare inca neexploatat, iar partenerii Isopan au incredere in solutiile complete pe care le furnizam.
 
-Care este valoarea estimativa a pietei de panouri termoizolante?
- Valoarea pietei de panouri termoizolante din Romania a fost, in 2022, de peste 230 de milioane de euro, in crestere cu aproape 15% fata de 2021, conform unei analize realizate de Neomar. Cantitatea totala de panouri produse in Romania a avut insa o scadere cu 7%, pana la 9,36 milioane de metri patrati, iar aceste doua valori ne arata impactul inflatiei de anul trecut. Chiar daca numarul de panouri produse in Romania a scazut usor, valoarea lor a crescut, pentru ca intreaga piata a trebuit sa gestioneze o explozie a preturilor, de la materiile prime folosite pentru produse pana la energie sau cheltuieli logistice. Sunt mandru ca Isopan Est si-a consolidat pozitia de lider al acestei piete pe toate segmentele sale atat in ceea ce priveste cifra de afaceri, cat si valoarea vanzarilor sau cantitatea de panouri produsa. Am crescut atat pe piata din Romania, unde am atins o cota de 22,8%, cat si pe cea a exporturilor, trimitand peste 1,3 milioane de metri patrati de panouri partenerilor din statele central si est europene. Am reusit sa ne adaptam realitatii, sa ne flexibilizam ofertele de produse si servicii si sa ne ajutam partenerii sa isi finalizeze proiectele sau sa demareze unele noi, chiar si in aceasta perioada marcata de o incertitudine accentuata. Dupa cum mentionam anterior, ne asteptam ca evolutia pietei sa continue in acelasi ritm si in 2023. 
 
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada?
- Trebuie sa spun ca principalul proiect pe care il gestionam este chiar dezvoltarea Isopan, iar investitiile in viitor au reprezentat intotdeauna o prioritate pentru noi. Chiar si in pandemie, am sustinut un plan investitional coerent si pot spune ca am anticipat corect evolutia pietei. Am realizat un plan consolidat de investitii in dezvoltare tehnologica si logistica pe termen mediu si am demarat implementarea lui prin achizitionarea unui teren adiacent unitatii noastre de productie, in vederea cresterii capacitatii de productie. Alocam fonduri semnificative pentru dezvoltarea de noi produse, iar aici pot spune ca FORTELIA, noul produs lansat de Isopan si realizat exclusiv in Romania, este un sistem inovator, care va stabili noi standarde de referinta pentru industria panourilor sandwich. Lucrurile nu se vor opri aici, asa cum am spus, suntem foarte concentrati pe dezvoltare si pe viitor, planul nostru de crestere cuprinzand investitii aditionale in valoare de 5 milioane de euro pana in 2025. In ceea ce priveste proiectele in care suntem implicati, Isopan este un partener de incredere pentru multe companii de prestigiu din Romania, si nu numai. Avem colaborari pe termen lung cu acestea, in cadrul carora oferim si consultanta de specialitate si suport pentru implementarea diferitelor solutii, iar aceasta abordare ne-a adus proiecte de amploare. Printre proiectele la care lucram chiar acum se numara: centrul logistic Dedeman, VGP Timisoara si Brasov, Fan Courier, Carrefour Bacau, Ferme Carmistin. Echipa Isopan a construit, de-a lungul timpului, parteneriate solide, iar colaboratorii nostri stiu ca nu exista proiect, oricat ar fi de complex, pe care sa nu il putem realiza impreuna.
 
- Ce cifra de afaceri ati inregistrat in primele sase luni din 2023 si ce estimari aveti pentru intregul an in curs?
- Rezultatele financiare din prima jumatate a acestui an sunt foarte asemanatoare cu cele din 2022, conform estimarilor noastre. Ne asteptam ca pana la sfarsitul anului sa continuam in aceeasi nota si, la final, sa inregistram o crestere usoara fata de nivelul din 2022. Anul in curs este pentru noi o perioada de consolidare dupa o crestere de 35% a cifrei de afaceri anul trecut. In acelasi timp, investim in dezvoltarea de noi produse, care speram ca vor fi foarte bine primite de piata si care ne vor ajuta sa crestem inca si mai mult pe termen mediu. 
 
- Ce pondere din productie exportati si care sunt principalele piete externe de distributie
- Produsele noastre sunt recunoscute pentru calitatea lor ridicata atat pe plan intern, cat si extern, motiv pentru care 40% din productie merge catre pietele internationale. Principalele destinatii carora ne adresam sunt cele apropiate de Romania, cum ar fi Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Serbia sau chiar Ucraina. Ne bucuram ca reusim sa livram produse de calitate pentru proiecte majore din zona central si est-europeana si ca avem parteneriate puternice in tarile din regiune. Cea mai mare parte a productiei noastre se livreaza insa in tara, 60% dintre produse fiind utilizate pentru proiecte dezvoltate in Romania.
 
- Care sunt obiectivele stabilite de managementul firmei pe termen scurt si mediu?
- Pozitia de lider al pietei de panouri termoizolante ne onoreaza si ne obliga, astfel incat obiectivele noastre manageriale sunt pe masura asteptarilor. Pe termen scurt, ne propunem sa ne consolidam pozitia competitiva dupa cresterea de anul trecut, iar pe termen mediu vizam dezvoltarea companiei, astfel incat aceasta sa devina referinta pietei din Romania. Lucram alaturi de colegii nostri de la R&D, din cadrul grupului, precum si alaturi de parteneri-cheie cum sunt Universitatea din Trieste si Politehnica din Milano, la dezvoltarea de noi produse inovatoare, despre care credem ca ne vor diferentia si mai mult in piata si suntem mandri ca putem folosi tot know-how-ul pe care Manni Group, din care Isopan face parte, il detine. De asemenea, dezvoltam si conceptul Isopan de a oferi clientilor solutii complete si asistenta pentru proiectele lor, nu doar simple produse, iar acesta este cu siguranta un pariu castigator pe care l-am facut si pe care vom continua sa il facem.
 
- Enumerati principalele dificultati pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada.
- Cred ca principalele provocari pe care le avem sunt cele din ultimii doi ani, iar aici discutam in primul rand despre impredictibilitate. Aceasta stare de incertitudine nu duce doar la majorari de costuri, ci, in unele cazuri, la amanari ale unor proiecte. Inflatia galopanta din 2022 are inca efecte asupra costurilor si, implicit, asupra activitatii si evolutiei pietei. Si sa nu uitam, desigur, de contextual geopolitic cauzat de razboiul din Ucraina.
 
- Ce oportunitati intrevedeti pe piata de profil in anii urmatori?
- Piata de panouri din Romania are inca un potential mare neexploatat. Vorbim despre fondurile din PNRR si nu numai, care, pe masura ce vor fi accesate, vor genera noi proiecte importante - vorbim despre dezvoltarea segmentului de logistica. Oportunitatile exista si este doar o problema de timp si sincronizare pentru a fi accesate. Planurile pe termen mediu si lung iau in considerare toate aceste aspecte si ma bucur sa pot spune ca Isopan este acum intr-o pozitie de pe care poate raspunde oricarei provocari sau oportunitati din piata, atunci cand acestea se ivesc.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter