Knauf Insulation Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata materialelor izolante, a inregistrat anul anterior cele mai mari vanzari pe segmentul produselor necesare pentru fatadele de contact, in crestere cu peste 30% fata de anul precedent. Totodata, compania si-a majorat afacerile cu 10% anul trecut, cifra de afaceri depasind astfel 14 milioane de euro.
Potrivit reprezentantilor Knauf Insulation, anul 2018 a fost unul productiv pentru companie, pe toate liniile de business. Astfel, pe primul loc s-au situat produsele necesare pentru izolarea termica a peretilor exteriori (termosistem), in crestere cu peste 30% fata de anul precedent. Dintre acestea, peste 80% au fost atribuite catre proiectele de constructii noi, iar restul pentru lucrari de reabilitare.
Pe loc secund in topul vanzarilor s-au clasat produsele pentru fatade ventilate, care au cunoscut o evolutie de circa 5% in acelasi interval temporar. De asemenea, produsele pentru izolarea peretilor de compartimentare au inregistrat o crestere de aproximativ 20%, comparativ cu 2017.
„Izolarea termica a peretilor exteriori ai unei constructii reprezinta o modalitate eficienta de a economisi energie, ceea ce se reflecta si in economii financiare. Suntem incantati sa observam o crestere a acestui segment de piata, ceea ce denota o imbunatatire a gradului de informare, atat in mediul rezidential, cat si non-rezidential”, a declarat Adrian Garofeanu, director comercial Knauf Insulation Romania si Bulgaria.
Principalul segment de dezvoltare in 2018 au fost proiectele rezidentiale, cu un procentaj de circa 70%, unde s-a inregistrat o cerere mare de produse destinate izolarii peretilor exteriori (termosistem). 20% au reprezentat proiectele non-rezidentiale, catre care s-au vandut preponderent produse de izolare termica si fonica a fatadelor ventilate si peretilor de compartimentare. Nu in ultimul rand, proiectele comerciale au ocupat 10% din total.
Ca structura, portofoliul Knauf Insulation cuprinde peste 30% vata minerala de sticla - utilizata pentru acoperisuri inclinate, pereti de compartimentare, fatade ventilate, restul fiind reprezentat de vata minerala bazaltica - pentru fatade de contact, acoperisuri plate (industrial, centre logistice), fatade ventilate, accesorii Homeseal LDS, Heraklith, acoperisuri verzi, izolatii tehnice si produse destinate termoizolarii plafoanelor de garaje, a subsolurilor sau spatiilor tehnice.
Knauf Insulation Romania, cifra de afaceri de peste 14 milioane de euro in 2018
Anul trecut, la aniversarea a 10 ani de la lansarea pe piata locala, Knauf Insulation a inregistrat o cifra de afaceri de circa 14 milioane de euro, reprezentand o evolutie de circa 10% fata de anul precedent. Potrivit reprezentatilor Knauf Insulation, principalii factori care au contribuit la atingerea acestor cifre sunt, preponderent, aceiasi care sustin si cresterea pietei de vata minerala. Printre acestia se regasesc cresterea numarului autorizatiilor de constructii, cresterea gradului de constientizare a importantei utilizarii unor materiale de calitate in detrimentul pretului, precum si reglementarile referitoare la securitatea la incendiu a constructiilor.
„Luand in considerare cifrele obtinute anul trecut, precum si tendintele domeniului in care activam, ne propunem o crestere a business-ului pe plan local prin sustinerea continua a retelei noastre de parteneri, precum si prin actiuni concrete de informare si educare a consumatorului final si nu numai. Astfel, ne asteptam la atingerea unei cifre de afaceri de peste 14,5 milioane de euro, pana la finele acestui an”, completeaza Garofeanu.
Potrivit scenariului de prognoza realizat de InterBiz, piata vatei minerale va cunoaste o stagnare in 2019, urmata de perspective optimiste pe termen mediu. Astfel, pentru urmatorii patru ani, se estimeaza o crestere a pietei de circa 4% pe an, atat in volum, cat si in valoare.