Aflat deocamdata doar in etapa lansarii licitatiei pentru elaborarea proiectului (pentru care exista, insa, o tema de proiectare), planul de extindere a centrului administrativ al Primariei municipiului Iasi incepe sa se concretizeze, mai ales ca edilii locali invoca, de mult timp, supraaglomerarea sediului actual al municipalitatii, respectiv Palatul Roznovanu (imobil din categoria monumentelor istorice), dupa cum precizeaza oficialii institutiei.
In conformitate cu tema de proiectare, ce face parte din documentatia de atribuire a licitatiei privind proiectarea (care include un contract in valoare de 350.000 de lei), noul sediu administrativ al Primariei municipiului Iasi ar urma sa fie construit in curtea interioara a Palatului Roznovanu, iar imobilul va gazdui cel putin 248 de angajati, unii salariati ramanand sa lucreze in actualul sediu. „Primaria se confrunta cu un deficit de spatiu in ceea ce priveste desfasurarea activitatii angajatilor, respectiv din punct de vedere al locurilor de parcare si, totodata, se confrunta cu lipsa unui spatiu destinat arhivarii documentelor oficiale. Prin construirea unui centru administrativ, nu ne-am mai confrunta cu deficientele actuale. Acest imobil va avea trei niveluri in subteran, parter si doua etaje. Subsolul va gazdui arhiva institutiei si locuri de parcare, parterul va fi destinat relatiilor cu publicul, iar la etajele 1 si 2 vor avea birouri angajatii din aparatul de specialitate. Din punct de vedere arhitectural, cladirea va fi prevazuta cu pereti cortina generosi, in vederea asigurarii unui grad satisfacator de luminozitate naturala. Se va alege un tip de sticla cu capacitate de reflexie, pentru a pune in valoare cladirile invecinate tip monument istoric. Se va utiliza pe cat posibil conceptul de birouri «open space». In interior, compartimentarea spatiilor va fi realizata din sticla, pentru a vedea ce se intampla in sala, dar si cu posibilitatea de opacizare (cu ajutorul unui vitraj special sau prin comanda electrica a unei perdele). Totodata, spatiile trebuie izolate fonic, iar pe acoperis vor fi amplasate panouri solare. La randul lor, spatiile pentru directii vor fi compartimentate in asa fel incat sa includa un birou al directorului. Suprafata acestuia trebuie sa fie suficient de mare pentru a adaposti biroul de lucru, dulapuri pentru bibliorafturi, dar si o masa de sedinta, unde se pot convoca sefii de servicii/birouri/compartimente din subordine pentru sedintele operationale”, se mai arata in tema de proiectare.
Compania ce va castiga licitatia organizata de municipalitatea din Iasi va fi responsabila cu intocmirea planului urbanistic zonal, a documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii, a documentatiei tehnice pentru obtinerea autorizatiei de construire si a proiectului tehnic (inclusiv avize/acorduri si studii de specialitate). Societatile interesate sa participe la procedura de licitatie trebuie sa depuna oferte in cadrul SEAP pana cel tarziu la data de 30 august 2018.