Crosspoint Real Estate a realizat recent o analiza a datelor Metrorex privind traficul de calatori in anul 2019 versus 2014, in stransa legatura cu piata imobiliara, in special cu piata birourilor si piata rezidentiala. Atat topul celor mai aglomerate statii precum si concluziile analizei le regasiti in cele ce urmeaza.
Desi stocul de birouri al capitalei aproape ca s-a dublat in ultimii 6 ani, ajungand la peste 3 milioane de metri patrati in care lucreaza aproximativ 350.000 de angajati, numarul de calatorii cu metroul nu a inregistrat o crestere semnificativa in aceasta perioada. Traficul de calatori in statiile de metrou din Bucuresti a crescut per total cu doar 3% din 2014 pana in 2019, de la 173 milioane la 177 milioane de calatorii.
Schimbarile aparute in clasamentul celor mai aglomerate statii statii de metrou reflecta in special dezvoltarea segmentului de birouri in capitala. Statia Aurel Vlaicu, pe locul 8 in topul celor mai tranzitate statii in 2014, este acum prima in acest top, cu o crestere de 46%, de la 5,4 milioane la 8,1 milioane de calatorii fata de 2014. Aceasta crestere este direct proportionala cu cea a stocului de birouri din zona din ultimii ani, numarul de angajati din zonele Aurel Vlaicu/Pipera ajungand in 2019 la peste 120.000.
Daca in zone precum cele de nord si de vest ale Bucurestiului cresterea numarului de calatori este in primul rand o consecinta a dezvoltarii proiectelor de birouri, in sudul capitalei cresterea semnificativa a traficului este cauzata de numarul record de proiecte rezidentiale noi cu preturi accesibile.
La fel ca in anii anteriori, magistrala M2 care leaga sudul de nordul Bucurestiului continua sa fie cea mai tranzitata, insa numarul calatoriilor pe aceasta magistrala a scazut cu 7% in ultimii 6 ani. De altfel, singura magistrala care a inregistrat o crestere a traficului de calatori este M4, acest lucru datorandu-se in special inaugurarii in 2017 a doua statii noi, Laminorului si Straulesti.