Liviu Staniloiu (43 de ani)
Functia/Firma: vicepresedinte marketing, Search Corporation;
Experienta profesionala: 16 ani in domeniul proiectarii si consultantei.
Avand o vasta experienta in domeniul proiectarii si consultantei in domeniul infrastructurii de transport - in special din sectoarele rutier si aeroportuar - Search Corporation poate asigura atat asistenta tehnica si supervizarea executiei lucrarilor de interes public, cat si diverse alte servicii pentru investitorii privati. Astfel, compania a reusit sa abordeze o serie de proiecte complexe, de tipul autostrazilor - ce reprezinta principalele lucrari de infrastructura rutiera din portofoliu -, in special sectiunile ce fac parte din Coridorul IV Paneuropean.
- In ce proiecte v-ati implicat in prezent?
- Anul acesta am finalizat studiile de actualizare si etapizare de executie a proiectului de modernizare a Aeroportului International Iasi. Etapa I a primului modul al acestuia - constructia noii piste de aterizare-decolare, cu o lungime de 2.400 m - este deja in faza de licitatie. De asemenea, ne-am implicat, avand calitatea de inginer FIDIC pentru Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, in supervizarea executiei primului tronson al autostrazii Lugoj - Deva, precum si a sectiunii Cernavoda - Constanta. In vederea compensarii pierderilor cauzate de intarzierea recuperarii creantelor, am diversificat permanent portofoliul de clienti si tipul de proiecte abordate, indreptandu-ne atentia si spre lucrarile de infrastructura de mediu si edilitare. Tot in acest interval s-au concretizat o serie de eforturi cu privire la adjudecarea unor proiecte in afara granitelor tarii, in ultimii doi ani deruland sapte contracte in Republica Moldova.
- Care au fost rezultatele concrete la nivel de companie?
- Din perspectiva incasarilor, in 2011 am realizat o cifra de afaceri de 49,7 milioane de lei, in usoara crestere fata de rezultatele precedentelor 12 luni - la nivel sectorial putine companii de profil reusind sa evolueze in conditii de regres economic -, iar pentru anul in curs estimam o mentinere a trendului de crestere moderata, in conditiile in care veniturile din primul semestru a.c. au confirmat asteptarile respective. In continuare, strategia de functionare a companiei, realizata pe baza contextului economic actual si a perspectivelor din perioada 2013-2014, prevede continuarea directiilor de eficientizare prin analize periodice a activitatii, precum si prin reducerea costurilor operationale, mai ales ca am introdus un nou sistem de realizare a achizitiilor, care va contribui semnificativ in acest sens.
- Care au fost conditiile de piata in care va desfasurati activitatea.
- La nivel general, anul in curs este asemanator celui anterior, fiind predominat de o diminuare evidenta a proiectelor si investitiilor noi atat din punct de vedere numeric, cat si din perspectiva valorica. De asemenea, se observa o sporire a prezentei companiilor straine (din Portugalia, Spania, Italia etc.) pe piata autohtona, concomitent cu generalizarea criteriului principal de atribuire a contractelor, pe baza celui mai scazut pret. In pofida faptului ca, la prima vedere, aceasta pare o abordare logica, menita sa eficientizeze fondurile disponibile, lipsa criteriului primordial de calitate se resimte in gradul de maturitate a acestor lucrari si in modalitatea in care sunt finalizate, ceea ce ar trebui sa atraga atentia autoritatilor asupra gestionarii optime a resurselor in viitor. Dinamica din 2013 a pietei autohtone este dificil de intuit, mai ales ca ne aflam in perioada in care se va parcurge o noua etapa, rprin finalizarea intervalului post-aderare si initierea fazei Uniunea Europeana (2007-2013) la Europa 2014-2020. Astfel, daca autoritatile autohtone nu vor identifica, pana in 2014, o strategie de stabilire a prioritatilor si implementare a proiectelor pentru care solicita finantare din surse nerambursabile, anii viitori vor fi si mai dificili.
- La nivel general, anul in curs este asemanator celui anterior, fiind predominat de o diminuare evidenta a proiectelor si investitiilor noi atat din punct de vedere numeric, cat si din perspectiva valorica. De asemenea, se observa o sporire a prezentei companiilor straine (din Portugalia, Spania, Italia etc.) pe piata autohtona, concomitent cu generalizarea criteriului principal de atribuire a contractelor, pe baza celui mai scazut pret. In pofida faptului ca, la prima vedere, aceasta pare o abordare logica, menita sa eficientizeze fondurile disponibile, lipsa criteriului primordial de calitate se resimte in gradul de maturitate a acestor lucrari si in modalitatea in care sunt finalizate, ceea ce ar trebui sa atraga atentia autoritatilor asupra gestionarii optime a resurselor in viitor. Dinamica din 2013 a pietei autohtone este dificil de intuit, mai ales ca ne aflam in perioada in care se va parcurge o noua etapa, rprin finalizarea intervalului post-aderare si initierea fazei Uniunea Europeana (2007-2013) la Europa 2014-2020. Astfel, daca autoritatile autohtone nu vor identifica, pana in 2014, o strategie de stabilire a prioritatilor si implementare a proiectelor pentru care solicita finantare din surse nerambursabile, anii viitori vor fi si mai dificili.