Producatorul german de materiale pentru zidarie Xella, reprezentat la nivel local prin subsidiara Xella Romania cu afaceri anuale de circa 9 milioane de euro, a raportat o crestere usoara (+1%) a vanzarilor aferente anului trecut, comparativ cu nivelul din 2011, pana la 1,28 miliarde euro. Rezultatele anuntate de filiala locala au consemnat, insa, o crestere cu 27% in 2012 fata de anul anterior. "Avand in vedere contexul economic dificil de pe pietele europene, consideram ca am gestionat criza in mod optim, mai ales daca tinem cont de majorarea cu 4% a profitului operational, pana la 217 milioane de euro", a declarat Jan Buck-Emdem, CEO al grupului Xella. Contextul macroeconomic negativ din zona euro, concomitent cu o piata instabila a muncii si cu scaderea continua a increderii consumatorilor in economiile europene (cu exceptia Germaniei), au determinat o scadere de 6% a volumului lucrarilor de constructii noi, afectand negativ afacerile Xella. Potrivit raportului anual al companiei germane, declinul rezultat a fost compensat in totalitate prin majorarea preturilor de comercializare a produselor. Mai mult, in 2012 au fost realizate noi investitii, cum ar fi o noua fabrica de BCA din Italia sau extinderea celei de var din Federatia Rusa. In ansamblu, investitiile realizate de Xella au crescut, in 2012, cu 5,8% fata de nivelul din 2011, pana la 91,4 milioane de euro, din care 43,5 milioane de euro au vizat exclusiv extinderea productiei. Referitor la primele trei luni ale anului in curs, oficialii grupului german considera ca rezultatele sunt sub nivelul asteptarilor, ca urmare a prelungirii sezonului rece, care a determinat intarzierea reluarii proiectelor de investitii.
Recent, la nivel national, Xella Romania a accesat piata locala de termizolatii prin lansarea gamei Multipor, un material natural, ecologic si neinflamabil, destinat termoizolarii la interior si exterior. Informatii suplimentare, la www.xella.com