Vanzarile producatorului de BCA Xella Ro au crescut cu aproximativ 10% anul trecut, fata de nivelul din 2012, in contextul in care piata de profil si-a continuat trendul descrescator pana la 75-80 milioane de euro in 2013, potrivit celor mai recente estimari ale companiei. Din punct de vedere cantitativ, sectorul local de BCA s-a situat, anul trecut, la circa 1,8 milioane de metri cubi, reprezentand putin peste 50% din totalul valorii pietei de zidarie, conform informatiilor Xella Ro. "Volumul pietei de BCA din Romania a urmat, in 2013, evolutia fluctuanta inregistrata de intregul domeniu al materialelor de zidarie, insa, din perspectiva valorica, trendul descendent a continuat. Aceasta situatie denota existenta unei «lupte» intre competitori in a oferi preturi cat mai mici pentru produsele din portofoliu", a declarat Marius Dragne, directorul general al companiei. Xella Ro detine la Paulesti (in judetul Prahova) o fabrica de BCA moderna, cu o capacitate de 400.000 mc pe an, inaugurata in anul 2010, in urma unei investitii de 32 milioane de euro. "Detinem cea mai moderna fabrica de BCA din Romania, astfel incat, in perioada urmatoare, ne vom concentra investitiile in optimizarea si dezvoltarea de noi game de produse si servicii. Totodata, vom acorda, in continuare, o atentie sporita educarii profesionistilor din piata, pentru a raspunde si mai bine exigentelor consumatorilor si noilor cerinte de locuire din tara noastra. Ne dorim sa consolidam investitia de la Paulesti, realizata intr-un context economic dificil si sa promovam produsele termoizolatoare naturale si minerale din gama Multipor", a mai spus Marius Dragne.
Potrivit portalului Ministerului Finantelor Publice, cifra de afaceri a Xella Ro s-a situat, anul trecut, la 43,5 milioane de lei, in crestere cu 10,9% fata de nivelul de 39,2 milioane de lei raportat in 2012.
"Nu suntem una din companiile ce alearga dupa cota de piata cu orice pret"
Conducerea Xella Ro si-a propus o consolidare a afacerilor din Romania, in conditii economice extrem de dificile. "Livram pe piata numai produse de calitate superioara, ale caror atribute de vanzare sunt strict legate de beneficiile reale oferite consumatorului. Nu suntem una dintre companiile care alearga dupa cota de piata cu orice pret, ci ne dorim o crestere sanatoasa, realizata pe principii corecte si respect pentru consumator, angajati si pentru toti partenerii nostri. Consider ca suntem pe un drum corect, dar foarte anevoios din punct de vedere al conditiilor de piata", a explicat Marius Dragne. Unul dintre obiectivele Xella Ro este, astfel, educarea beneficiarilor in sensul achizitiei produselor pe criterii de calitate, chiar daca aceasta ar implica costuri de achizitie mai mari. "Spre deosebire de finisaje, care se pot schimba frecvent, peretele casei ramane acelasi pe intreaga durata de utilizare a unei cladiri. Este foarte importanta alegerea corecta a materialelor pentru zidarie, chiar daca, la nivel de costuri, achizitia materialelor de zidarie are o pondere de doar 4%-5% din investitia pentru constructia unei cladiri", a explicat managerul companiei. Potrivit datelor firmei, campaniile de informare si actiunile intreprinse de-a lungul timpului au generat efectele scontate, produsele premium din portofoliul Xella avand o pondere considerabila pe piata de zidarie din Romania. "Avem incredere ca si in viitor se va pune un accent cat mai mare pe calitatea produselor achizitionate. In prezent, suntem intr-un moment in care atentia se indreapta spre reducerea la minimum a pierderilor de energie din spatiile de locuit. Credem ca urmatorul pas va fi acela de identificare a solutiilor de izolare termica cu durabilitate crescuta, cat mai prietenoase cu mediul. Am remarcat deja un interes tot mai mare pentru blocurile de zidarie care nu mai necesita un strat de termoizolatie suplimentar, aplicat la exterior", a precizat Marius Dragne. Pentru informatii suplimentare, click aici!