Piata locala a materialelor de zidarie va creste cu pana la 5% in 2014, trendul ascendent urmand a se accelera anul viitor, potrivit estimarilor lui Corneliu Fecioru, membru in Consiliul de Administratie, Vanzari si Marketing al Wienerberger Romania, liderul pietei nationale de caramida, cu vanzari anuale de 28 milioane de euro. "Anul in curs a fost marcat de conditii atipice, cum ar fi vremea capricioasa inclusiv in lunile de varf, iunie-august, sau perioada pre-electorala care, in general, se caracterizeaza prin inactivitate decizionala, in special in sectorul public. Cresterea estimata pentru piata de zidarie este sustinuta de tendinta relativ stabila a segmentului de case unifamiliale si de o dezvoltare accelerata a celui de locuinte multifamiliale", a explicat managerul Wienerberger. Trendul crescator este confirmat si de cele mai recente date publicate de Institutul National de Statistica (INS) privind numarul locuintelor rezidentiale finalizate in primele trei trimestre ale lui 2014, care au inregistrat o evolutie de peste 7% fata de aceeasi perioada din 2013. "Anul curent ar putea reprezenta punctul de cotitura in evolutia pietei de zidarie din ultimii cinci ani si ar putea marca trecerea catre o perioada de crestere organica a pietei, ca rezultat al nevoii reale a romanilor de a beneficia de locuinte noi, adaptate timpurilor moderne. Nevoia de locuinte accesibile, precum si imbunatatirea increderii clientilor pentru a investi in construirea de case noi, vor putea sustine in continuare dezvoltarea pietei materialelor de zidarie", a mai spus Corneliu Fecioru. Pentru a sprijini locuirea in conditii decente in Romania, managerul este de parere ca este nevoie de o strategie pe termen lung, una din solutii putand fi demararea, in parteneriat public-privat, a unui program national privind construirea de locuinte eficiente energetic, accesibile, destinate inchirierii, precum si evaluarea impactului economic al unui astfel de program asupra economiei Romaniei. Programul ar putea avea ca scop dezvoltarea unei piete de inchiriere, private si sociale, in vederea satisfacerii nevoii populatiei pentru locuinte de calitate si accesibile adresate tinerilor si persoanelor cu venituri mici si medii.
Conform datelor producatorului, in procesul de constructie a unei case, 50% din volum o reprezinta caramizile si planseul ceramic, insa din punct de vedere al costurilor, acestea constituie numai aproximativ 5% din valoare.