Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia pietei de invelitori si sisteme de acoperire, Nicolae Neag, director comercial al Siceram, a precizat ca toate datele indica si pentru anul 2010 un trend descendent al acestui segment, insa scaderea nu va mai fi asa de mare ca in 2009, urmand ca, din 2011 sa se inregistreze o usoara revenire a acesteia. De asemenea, conform reprezentantului Siceram, cea mai mare scadere, in 2009, s-a inregistrat pe segmentul invelitorilor de beton.
Nicolae Neag, director comercial al Siceram: “Cererea redusa de materiale de constructii si ieftinirea materiilor prime, pe fondul crizei economice mondiale, a determinat, in 2009, o diminuare a pietei invelitorilor ceramice. Astfel, valoarea acestui sector a fost de aproximativ 116 milioane de euro, in scadere cu 35% fata de 2008. In prima parte a anului in curs, piata invelitorilor, pe ansamblu, s-a contractat din aceleasi motive, dar trebuie tinut cont de caracterul sezonier al livrarilor si, din acest punct de vedere, a doua jumatate a anului reprezinta o perioada relevanta. Toate datele indica, pentru anul 2010, un trend descendent al pietei, insa deprecierea nu va mai fi asa de mare ca in 2009, urmand ca, din 2011, sa speram intr-o usoara revenire a sectorului.
Cifra de afaceri totala din primul semestru a.c. a fost de 25,6 milioane de lei, in usoara crestere fata de aceeasi perioada a anului 2009, cand aceasta era de 25,3 milioane de lei. Daca ne referim strict la veniturile obtinute din vanzarea invelitorilor ceramice, in primele sase luni din 2010, acestea au inregistrat valoarea de 6 milioane de lei, fata de numai 3,5 milioane de lei in aceeasi perioada a anului trecut. Pentru 2010 estimam o crestere cu 30% a veniturilor obtinute din vanzarile de tigla ceramica, pana la suma de 13 milioane de lei.
In prezent, pe piata exista mai multe variante de invelitori puse la dispozitia beneficiarilor: elemente ceramice, de beton, metalice, sindrile si placi ondulate bituminoase. Cea mai mare scadere, in 2009, s-a inregistrat pe segmentul invelitorilor de beton, sindrilele bituminoase inregistrand cea mai mica scadere dintre variantele enumerate. In general, clientii sunt destul de reticenti la aparitia de noi produse, chiar daca unele pot fi mai avantajoase din punct de vedere financiar. Acest aspect ar putea fi imbunatatit prin realizarea unor campanii de promovare adecvate, prin care beneficiarul sa fie informat cu privire la caracteristicile si pretul produsului, fiindu-i prezentate avantajele si dezavantajele.
In anul 2009, zona geografica in care s-au inregistrat cele mai mari livrari de tigle ceramice produse de Siceram (39% din total) a fost reprezentata de centrul tarii (judetele Mures, Sibiu, Alba, Harghita, Covasna, Brasov). Gama de invelitori ceramice poarta denumirea de Terra Rosa si detine o pondere de 25% din totalul vanzarilor companiei. Fabricam 10 modele de invelitori ceramice, dintre care doua cumuleaza o pondere de aproape 70% din vanzarile pe acest segment: tiglele Marsilia (47%) si Valahia (22%).
Pe segmentul invelitorilor ceramice, strategia de dezvoltare a companiei s-a concretizat prin achizitia unei linii de glazurare a tiglelor, care a fost pusa deja in functiune. Astfel, oferim beneficiarului posibilitatea alegerii mai multor variante de glazuri (una incolora si alta maro-roscat), produsele fiind disponibile inclusiv cu finisaj antichizat. La cerere, se furnizeaza si invelitori in alte culori/texturi”.