Programul de restructurare a retelei de bricolaj Praktiker, implementat de omul de afaceri Ömer Süsli dupa preluarea din februarie 2014, a restabilit rentabilitatea companiei, pentru a doua jumatate a anului trecut fiind raportata o crestere cu 30% atat a vanzarilor, cat si a numarului de clienti. In acest context, in urmatorii doi ani, conducerea Praktiker are in vedere cresterea numarului de magazine, pana la 45 de unitati. In prezent, reteaua detine 28 de centre comerciale in 24 de orase ale tarii si o oferta cu peste 40.000 de produse: materiale de constructii, pentru decoratiuni, obiecte sanitare, mobila, aparate electronice si electrocasnice, produse pentru gradinarit etc.
Interviu cu Michael Krahn (54 de ani), Country Manager al Praktiker Romania. Michael Krahn are o experienta profesionala de 25 de ani in industria de DIY.
- Cum a evoluat cifra de afaceri a Praktiker Romania de la preluarea de catre familia Süsli?
- Anul 2013 a reprezentat o perioada a schimbarilor in cadrul retelei Praktiker, cea mai importanta fiind desprinderea de grupul german si preluarea de catre familia Süsli. Acest lucru, insa, nu s-a transpus printr-o scadere a cifrei de afaceri, ci dimpotriva anul trecut s-a dovedit a fi benefic companiei. In perioada iulie - decembrie 2014, comparativ cu intervalul similar din 2013, vanzarile si numarul de clienti ai Praktiker Romania s-au marit cu aproximativ 30%. In ceea ce priveste anul 2015, ne pastram optimismul cu privire la cresterea cifrei de afaceri. Cred ca unul dintre factorii care au ajutat la aceasta evolutie a fost reprezentat de programul de restructurare a companiei si de repozitionarea marcii Praktiker pe piata de DIY.
- Credeti ca piata de bricolaj va continua sa se restructureze si in intervalul urmator?
- In Romania, piata de bricolaj este inca tanara si sufera foarte multe schimbari, iar acest lucru s-a observat atunci cand multe dintre companiile care nu au reusit sa gestioneze modificarile din domeniu au fost nevoite sa plece. Acest fenomen va continua sa influenteze piata, insa nu la acelasi nivel precum in anii anteriori. Intr-adevar, s-a inregistrat si o importanta crestere pe piata de DIY, datorata in principal dezvoltarii din ultima perioada a sectorului rezidential, insemnand noi oportunitati pentru noi. Bineinteles ca iesirea grupului Obi de pe piata va genera majorarea vanzarilor retelei noastre din localitatile in care ne suprapuneam cu magazine. Totodata, prin vanzarea de catre Baumax a retelei catre Leroy Merlin, acesta din urma a devenit un competitor direct al Praktiker. In acest context, ne mentinem atentia mai mult asupra obiectivelor stabilite la inceputul anului in curs.
- La cate magazine v-ati propus sa extindeti reteaua pana in 2020?
- In prezent, toate eforturile echipei Praktiker Romania sunt concentrate in directia repozitionarii ca un magazin orientat catre client, care ofera solutii personalizate. Planul nostru pe termen lung este sa extindem reteaua Praktiker la 45 de magazine in tara si in Bucuresti. Centrul comercial pe care l-am inaugurat anul trecut in Targu Jiu a reprezentat un succes care ne-a determinat sa continuam expansiunea, prin deschiderea intre 3 si 5 noi magazine in fiecare an.