In trimestrul al treilea al anului fiscal 2020/2021, corespunzator perioadei august-octombrie 2020, retailerul britanic de materiale de constructii Kingfisher a inregistrat o crestere de 10,6% a vanzarilor in termeni comparabili din Romania, ajungand la 73 milioane de lire sterline GBP. Grupul detine in Romania reteaua Brico Dépôt, cu 35 de magazine. Potrivit datelor companiei, rezultate obtinute in tara noastra reflecta o cerere buna pentru majoritatea categoriilor de produse, in special cele dedicate zonei outdoor.
"In ciuda unei perioade pline de provocari, angajamentul constant al tuturor colegilor nostri si buna colaborare cu furnizorii au fost factori cheie pentru ca magazinele noastre sa ramana deschise, oferind clientilor produse esentiale pentru siguranta si confortul locuintei. Pe viitor, desi magazinele fizice reprezinta in continuare un pilon de business semnificativ pentru noi, ne propunem, de asemenea, sa acceleram procesele de digitalizare, venind astfel in intampinarea interesului in crestere din partea clientilor nostri pentru cumparaturi online", a declarat Adela Smeu, CEO la Brico Dépôt Romania.
La nivel de grup, in intervalul analizat, Kingfisher a realizat vanzari totale de 3,5 miliarde lire sterline (GBP), in crestere cu 17,6% fata de perioada corespunzatoare din 2019. Vanzarile in termeni comparabili (like-for-like) au inregistrat un avans de 17,4%, mai arata datele oficiale.
Compania a raportat performante considerabile pentru toate segmentele de retail,cu o crestere a traficului si a valorii medii a cumparaturilor, precum si o majorare de 153% a vanzarilor online, care au ajuns la 17% din totalul vanzarilor raportate de grup. In comparatie, in trimestrul al treilea al anului fiscal 2019/2020, procentul comertului online era de 8%.
Structural, vanzarile pe segmentul Click & Collect au crescut cu 216%, reprezentand 77% din vanzarile online ale grupului (fata de 61% in T3 2019/2020).
In trimestrul 4 din actualul exercitiu financiar, pana la data de 14 noiembrie 2020, vanzarile in termeni comparabili ale Kingfisher au avut o crestere de 12,6%, reflectand in mare masura impactul masurilor de izolare impuse recent de autoritati.
In prezent, toate magazinele Kingfisher sunt deschise, dar in continuare prioritatea declarata a companiei este sa raspunda nevoilor esentiale ale clientilor in conditii sigure si sa asigure sanatatea si siguranta angajatilor.
"In cel de-al treilea trimestru al anului am obtinut o crestere puternica a vanzarilor pe toate segmentele, cu un nivel mai ridicat al traficului din magazine si a valorii medii a cumparaturilor. Aceasta performanta a fost sustinuta de o cerere puternica pe piata, intrucat consumatorii au petrecut mai mult timp acasa si s-au concentrat pe imbunatatirea locuintei. (...) Totodata, in aceasta perioada am continuat sa oferim sprijin comunitatior noastre. Am creat locuri de munca in magazine; am facut donatii organizatiilor caritabile partenere si autoritatilor sanitare; la inceputul acestei luni am rambursat 23 milioane GBP acordate in prima jumatate a anului in cadrul programului guvernamental britanic. Desi nivelul de incertitudine in ceea ce priveste Covid-19 ramane considerabil, avem incredere in capacitatea noastra de a ne desfasura activitatea in conditii sigure, de a raspunde nevoilor clientilor, de a avea grija de colegii nostri si de a ne proteja afacerea", a declarat Thierry Garnier, Director Executiv in cadrul Kingfisher.
Grupul britanic detine aproximativ 1.350 de magazine in 8 tari din Europa. Principalele branduri sub care opereaza Kingfisher sunt B&Q, Castorama, Brico Depôt, Screwfix, Tradepoint si Koçtas, sustinute de o echipa de 74.000 de angajati.