Planul de extindere a retelei germane de bricolaj Hornbach, ce prevede inaugurarea a patru noi magazine dintre care unul in Romania, la Sibiu, va fi definitivat pana in luna februarie 2016, potrivit datelor publicate in cel mai recent raport financiar al companiei. Pe langa unitatea din tara noastra, ce va fi deschisa, potrivit datelor companiei, in toamna acestui an, Hornbach a anuntat ca va mai inaugura un centru comercial in Austria si alte doua in Olanda. Grupul german detine deja in Romania cinci magazine de materiale pentru constructii si de gradinarit, in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti) si cate unul in Brasov si Timisoara, fiecare unitate generand vanzari anuale de circa 100 milioane de lei. Potrivit datelor disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice, Hornbach Romania a raportat pentru 2014 o cifra de afaceri de 479,3 milioane de lei (circa 108 milioane de euro), in crestere cu 8,78% fata de nivelul de 440,5 milioane de lei (aproximativ 99 milioane de euro) din 2013. Totodata, compania si-a redus pierderile cu aproape 70% in 2014 comparativ cu cele 12 luni anterioare, pana la 4,3 milioane de lei si a incheiat anul cu un numar de 646 de angajati.
La nivel de grup, Hornbach a raportat pentru perioada ianuarie 2014 - februarie 2015, o majorare de 6% a vanzarilor totale, pana la 3,57 miliarde euro.
Potrivit datelor disponibile pentru primele trei luni ale exercitiului fiscal 2015/2016, corespunzator intervalului martie-mai 2015, afacerile consolidate la nivel de grup indica un avans de 1,6%, pana la 1,05 miliarde euro. "Am inceput anul intr-o nota pozitiva. La nivelul diviziei de retail (DIY) Hornbach Baumarkt AG (cea mai dezvoltata din cadrul grupului), vanzarile au crescut cu 1,9%, la 995,2 milioane de euro, in timp ce afacerile segmentului B2B s-au depreciat cu 2,8%, la 56,4 milioane de euro", a declarat Roland Pelka, directorul financiar al grupului.
***
Fondata in anul 1877 ca o afacere de familie, Hornbach este singura companie din domeniul constructiilor si gradinaritului cu o istorie de cinci generatii. In prezent, concernul detine 147 magazine mixte de materiale de constructii si gradinarit, in noua tari din Europa (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elvetia, Cehia, Slovacia, Suedia si Romania. Prin pionierat, ca de exemplu deschiderea primului magazin mixt de materiale de constructii si articole de gradinarit (in anul 1968), a primului megastore (in 1980) si a primului centru de materiale de constructii cu conceptul "drive-in" (in 2003), Hornbach isi dovedeste in permanenta capacitatea de inovare.