Grupul german Hornbach, ce deruleaza in Romania afaceri anuale de peste 140 de milioane de euro prin intermediul a sase magazine, a raportat o crestere de 7,1% in primul trimestru al exercitiului financiar 2017/2018, corespunzator perioadei martie - mai 2017. Astfel, vanzarile totale ale grupului s-au situat la 1,19 miliarde euro in intervalul analizat, fiind superioare nivelului de 1,11 miliarde euro inregistrat in aceeasi perioada din 2015. Totodata, rezultatul operational (EBIT) a crescut cu 21,2%, ajungand la 92,7 milioane de euro.
In cadrul celui mai mare subgrup operativ, Hornbach Baumarkt AG (comert cu amanuntul, de tip DIY), cifra de afaceri a crescut cu 6,7%, pana la 1,13 miliarde euro (comparativ cu 1,06 miliarde euro in aceeasi perioada din anul precedent). Evolutia s-a datorat inclusiv deschiderii unui nou magazin de mari dimensiuni pentru materiale pentru constructii si gradinarit in Haga (Olanda), in aprilie 2017. La 31 mai 2017, numarul magazinelor de comert cu amanuntul din cadrul grupului a ajuns la 156 de unitati, din care 98 in Germania si 58 in celelalte tari europene. Prin ajustare comparativa si raportata la cursul de schimb, cifra de afaceri a crescut, in primele trei luni, cu 5,4%.
"Startul anului a fost foarte imbucurator pentru Hornbach. Sezonul de inceput de an a beneficiat si de conditii meteorologice care au fost ideale pentru mari proiecte de casa si gradina. Cresterea cea mai semnificativa a cifrei de afaceri, in primul trimestru, a fost inregistrata din nou in afara Germaniei", a declarat Roland Pelka, directorul financiar al grupului.
Cifra de afaceri neta a celor 98 de magazine Hornbach din Germania a crescut, in primul trimestru, cu 3,6%, ajungand la 613,4 milioane de euro. In afara Germaniei, comertul din domeniul DIY se desfasoara in opt tari, cifra de afaceri cumulata a celor 58 de magazine din aceste state a crescut cu 10,7%, ajungand la 516,9 milioane euro (comparativ cu 467,0 milioane euro in anul precedent). Cota externa din cifra de afaceri a subgrupului Hornbach Baumarkt AG a crescut de la 44,1% la 45,7%. Prin ajustare comparativa si raportata la cursul de schimb, cifra de afaceri a crescut in restul Europei cu 7,5%.
In ceea ce priveste comertul profesional cu materiale de constructii, derulat prin subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, cifra de afaceri din perioada analizata a crescut cu 13,8%, la 64,6 milioane de euro. In cadrul acestei divizii grupul detine 25 de magazine specializate in zona de sud-vest a Germaniei si alte doua in Franta, in regiunea Lothringen.