Grupul german Hornbach a inregistrat o crestere de 4,9% a cifrei de afaceri din anul financiar 2016/2017 (corespunzator perioadei martie 2016 - februarie 2017), pana la 3,94 miliarde euro. Reteaua Hornbach Baumarkt AG, care, la 28 februarie a.c., administra 155 de magazine de materiale pentru constructii si gradinarit in noua tari europene, a inregistrat o majorare a cifrei de afaceri cu 5%, la 3,71 miliarde euro. Divizia Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), orientata mai puternic spre clientii profesionali din industria constructiilor, a contribuit la cresterea cifrei de afaceri a concernului cu un plus de vanzari de 4,8%, ajungand la 229 milioane de euro.
"Cu raportare la o suprafata nemodificata si tinand cont de eliminarea diferentelor de curs de schimb, cifrele de afaceri ale magazinelor de materiale de constructii si gradinarit (DIY) au inregistrat, la nivelul intregului concern, o evolutie de 3%. Motorul de crestere a fost reprezentat, la fel ca in anii precedenti, de filialele internationale", se arata intr-un comunicat al companiei.
Din punct de vedere regional, cele 98 de magazine din reteaua Hornbach Baumarkt Germania au contribuit la cresterea cifrei de afaceri in exercitiul financiar 2016/2017 cu 1,5%, depasind valoarea de doua miliarde euro. "Am inregistrat o crestere a cifrei de afaceri comparativ cu exercitiul financiar anterior (2015/2016), conform prognozei noastre. In cadrul unui mediu comercial caracterizat de intensificarea gradului de digitalizare ne bucuram, in plus, de succes si in mediul online", a declarat Albrecht Hornbach, presedintele consiliului de administratie al Hornbach Management AG.
In ceea ce priveste afacerile din celelalte opt state europene, acestea au crescut, in intervalul analizat, cu 9,6%, pana la 1,67 miliarde euro. "Prin intermediul conceptului comercial concentrat in special asupra proiectelor de renovare, dispunem de posibilitatea de a asigura o participare peste nivelul mediu la cresterea alerta in domeniul constructiilor din Europa. Astfel, am continuat sa ne extindem pozitia pe piata din afara Germaniei pe parcursul ultimului exercitiu financiar", a mai afirmat Albrecht Hornbach.
***
Grupul Hornbach a incheiat exercitiul financiar anterior, 2015/2016 (finalizat in luna februarie 2016), cu o cifra de afaceri neta de peste 3,75 miliarde euro, in crestere cu mai mult de 5% fata de perioada anterioara. In Romania, concernul detine sase magazine, din care trei in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti) si cate unul in Brasov, Timisoara si Sibiu.