RO EN
Coșul este gol

HOLCIM: Rezultate record la noua luni si noi investitii in transformarea portofoliului

Grupul elvetian Holcim, producator de materiale grosiere pentru constructii, a raportat o crestere de 12,9% a vanzarilor nete in al treilea trimestru al acestui an (+5% la nivel comprabil, LFL), acestea ajungand la 7,28 miliarde franci elvetieni (CHF). In acelasi interval, profitului operational recurent (EBIT) s-a plasat la 1,53 miliarde CHF, dupa o crestere neta de 6,2% si de +4,7 LFL.
Datele disponibile pentru primele noua luni din 2021 indica un nivel total al vanzarilor de 19,84 miliarde CHF (+15,7% net, +12,2% LFL), cu un profit EBIT de 3,51 miliarde CHF (+33,3% net, +35,2% LFL).
"Am inregistrat, din nou, un trimestru de crestere profitabila record. In continuare, vom investi in transformarea strategica a portofoliului, cu cesionarea businessului din Brazilia, noua achizitii noi pe care le-am realizat in acest an, precum si cu extinderea gamei de produse Firestone GacoFlex din Mexic in Columbia si Ecuador. De asemenea, ne continuam drumul pe directia de actiune climatica cu implementarea solutiilor noastre pentru constructii verzi, avand in centru gamele de ciment ecologic ECOPact si ECOPlanet", a declarat Jan Jenisch, CEO al grupului Holcim.
Din punct de vedere regional, datele pentru trimestrul al treilea indica, in Europa, o abilitate puternica a grupului de a face fata inflatiei costurilor, in contextul mentinerii unui nivel favorabil al cererii si performante foarte bune in Marea Britanie si in tarile din estul continentului. Balanta costuri/ preturi s-a mentinut pozitiva in trimestrul al treilea si au continuat si actiunile de reducere a emisiilor de CO2 aferente operatiunilor. In trimestrul al treilea, Holcim a obainut vanzari nete de 2,15 miliarde CHF, (+8,3% net, +2,8% LFL), cu un EBIT recurent de 414 milioane CHF (+4,2% net, +1,5% LFL). Vanzarile de ciment de pe continent s-au situat la 12,8milioane de tone (+0,5% net/ LFL), cele de agregate au cumulat 30,8 milioane de tone (-2,1% net, -2,6 LFL), iar cele de betoane au ajuns la 5,1 milioane de metri cubi (+1,2% net, -0,4% LFL).
Tot in trimestrul al treilea, vanzarile totale din regiunea Asia-Pacific s-au plasat la 1,4 miliarde CHF (+4,7% net/ +3,1% LFL), cele din America Latina au cumulat 675 milioane CHF (+8,4% net/ +16,3% LFL), afacerile din regiunea delimitata de Orientul Mijlociu si Africa au ajuns la 653 milioane CHF (+8,5% net/ +10,7% LFL), iar cele din America de Nord la 2,29 miliarde CHF (-15,1% net/ -9,1% LFL).
Conducerea grupului estimeaza ca tendinta de crestere a afacerilor se va mentine pana la finalul acestui an, in toate regiunile, cu o majorare procentualade doua cifre a vanzarilor nete estimate pentru produsele marca Firestone, in 2021. De asemenea, Holcim va continua transformarea portofoliului prin noi achizitii, precum si actiunile pentru accelerarea progresului pentru atingerea tintelor de sustenabilitate setate pentru anul 2030. Managementul grupului elvetian estimeaza, totodata, ca va atinge obiectivele stabilite prin Strategia 2022 cu un an mai devreme.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter