Grupul Hornbach si-a mentinut trendul de crestere a profitului in prima jumatate a anului 2021/22 (de la 1 martie la 31 august 2021) si a obtinut o cota de piata suplimentara in tarile in care opereaza. Vanzarile consolidate din primele sase luni au crescut cu 5,1%, la 3.292,4 milioane euro (2020/1: 3.132,2 milioane euro). Pe fondul acestei performante multumitoare a vanzarilor si a cresterii veniturilor din al doilea trimestru, veniturile operationale consolidate ajustate (EBIT ajustat) ale Grupului Hornbach au depasit valoarea inregistrata anul anterior, in prima jumatate a anului. Pornind de la aceasta performanta inregistrata in prima jumatate a anului, se asteapta ca vanzarile si EBIT ajustat pentru anul complet sa depaseasca punctul mediu al intervalului de previziune.
„Rezultatele obtinute in prima jumatate de an arata clar cum consumatorii sunt inca foarte atrasi de ideea de a-si infrumuseta locuintele si de a le transforma intr-un loc sigur. Cererea clientilor pentru produse de constructii si bricolaj se mentine ridicata in lunile de vara, desi vremea a fost extrem de instabila si clientii si-au reluat calatoriile mult mai mult. Vanzarile au crescut cu 5,1% in prima jumatate a anului 2021/22, iar EBIT ajustat a depasit valoarea inregistrata anul anterior. Toate aceste aspecte arata performanta noastra, a vanzarii cu amanuntul interconectata (ICR)“, a declarat Albrecht Hornbach, CEO al Hornbach Management AG.
„Multumita ICR, Hornbach a depasit semnificativ media din industrie in Germania si in alte piete ale unor tari importante, in special pe parcursul perioadei dificile a pandemiei, in prima jumatate a anului calendaristic, si si-a extins cota de piata“, a mai afirmat acesta.
Hornbach Baumarkt AG, cel mai mare subgrup operational (vanzari de materiale de constructii cu amanuntul) care opereaza 165 de magazine si magazine online in noua tari europene, a raportat la 31 august 2021 ca vanzarile nete au crescut cu 4,6%, la 3.085,2 milioane euro in prima jumatate a anului 2021/22 (2020/21: 2.949,0 milioane euro). In al doilea trimestru, au fost deschise noi magazine de materiale de constructii si gradinarit in Trollhattan (Suedia) si Cluj-Napoca (Romania). Pe o baza comparativa si fara efectul elementelor valutare, magazinele au generat o crestere a vanzarilor de 3,4% in primele sase luni. Activitatea online in sectorul de bricolaj (vanzare cu amanuntul interconectata - ICR) a crescut vanzarile cu 48,4%, la 593 milioane euro in prima jumatate a anului financiar, si, prin urmare, a reprezentat o cota de 19,2% din vanzarile subgrupului (2020/21: 13,6 %).
Vanzarile nete ale magazinelor de bricolaj si ale magazinelor online Hornbach din Germania au crescut cu 1,5%, la 1.579,7 milioane euro in prima jumatate a perioadei 2021/22 (2020/21: 1.557,0 milioane euro). Vanzarile comparative din Germania au crescut cu 0,7% pe parcursul aceleiasi perioade (2020/21: 24,3%). Vanzarile nete din cele opt tari, cu exceptia Germaniei (alte tari europene), au crescut cu 8,2%, la 1.505,5 milioane euro, in prima jumatate a anului 2021/22 (2020/21: 1.391,9 milioane de euro). Activitatea internationala a contribuit cu 48,8% din vanzarile subgrupului Hornbach Baumarkt AG (2020/21: 47,2%). In conditii comparative si fara efectul elementelor valutare, vanzarile din alte tari europene au crescut cu 6,4% (2020/21: 14,4%).
Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, care opereaza in prezent 34 de locatii de desfacere pentru comerciantii de materiale de constructii din sud-vestul Germaniei si doua locatii in apropiere de granita cu Franta (Lorraine), si-a crescut vanzarile pe jumatate de an cu 13,2%, la 206,5 milioane euro (2020/21: 182,4 milioane euro).
In contextul acestei performante multumitoare a vanzarilor si a cresterii veniturilor din al doilea trimestru, cifrele-cheie privind veniturile Grupului Hornbach au depasit, in prima jumatate a anului (intre 1 martie si 31 august 2021), valorile inregistrate anul anterior. EBIT ajustat pentru a exclude elementele de venit non-operational au crescut cu 3,8%, la 168,1 milioane euro, in al doilea trimestru al anului 2021/22 (2020/21: 161,9 milioane euro), si cu 0,7%, la 337,2 milioane euro, in prima jumatate a anului 2021/22 (2020/21: 334,7 milioane euro). Cu o marja a EBIT ajustat de 10,2% in prima jumatate a anului (2020/21: 10,7%), profitabilitatea a ramas semnificativ mai ridicata decat inainte de pandemie. Veniturile per actiune pe sase luni au crescut de la un an la altul la 11,69 euro (2020/21: 11,57 euro).
La nivelul subgrupului Hornbach Baumarkt AG, EBIT ajustat de 304,3 milioane euro aproape a corespuns cu valoarea din anul anterior (2020/21: 307,0 milioane euro). Veniturile per actiune Baumarkt sunt raportate la 6,58 euro (2020/21: 6,62 euro). Subgrupurile Hornbach Baustoff Union GmbH si Hornbach Immobilien AG au contribuit cu EBIT-uri ajustate de 12,6 milioane euro (2020/21: 5,7 milioane euro) si 29,1 milioane euro (2020/21: 29,4 milioane euro) la veniturile consolidate.
Se asteapta ca vanzarile si EBIT ajustat sa depaseasca punctul mediu al recomandarilor anterioare
La finalul primei jumatati a anului 2021/22, compania a confirmat si specificat detaliat previziunea anuala completa, publicata pe 25 iunie 2021 in Declaratia trimestriala pentru primul trimestru din 2021/22. Cresterea vanzarilor Grupului Hornbach este anticipata peste punctul mediu al intervalului de previziune cuprins intre 1% si 5% (anul financiar 2020/21: 5.456 milioane euro). In ceea ce priveste performanta veniturilor, compania se asteapta, in prezent, ca veniturile operationale consolidate ajustate (EBIT) sa atinga treimea superioara a intervalului de previziune cuprins intre 290 milioane euro si 326 milioane euro si, asa cum a fost prevazut anterior, sa fie usor sub cifra raportata pentru anul financiar 2020/21 (326,4 milioane euro). Obiectivul Hornbach este de a obtine, in 2021/22, o marja de EBIT ajustat la limita superioara a intervalului cuprins intre 5,3% si 5,7%. Prin urmare, profitabilitatea ar trebui sa depaseasca semnificativ cifra anului financiar anterior pandemiei de Coronavirus (2019/20: 4,8%) si media ultimilor 20 de ani (4,5%).
A patra editie publicata a revistei despre dezvoltare durabila
Grupul Hornbach a publicat revista sa anuala despre dezvoltare durabila, impreuna cu raportul financiar semestrial. Pe langa obligatiile de raportare prevazute de lege, aceasta publicatie ofera spatiu pentru acele teme care motiveaza compania, angajatii si clientii sai, cum ar fi logistica eficienta din punct de vedere al resurselor, reciclarea materialelor de constructii, femei in functii de conducere si, desigur, provocarile ridicate de pandemia de Coronavirus.