RO EN
Coșul este gol

HeidelbergCement: Infrastructura si rezidentialul vor sprijini cererea globala, in 2022

Vanzarile realizate de producatorul german de materiale de constructii HeidelbergCement in 2021 au crescut cu 8%, in termeni comparabili (LFL) fata de nivelul din 2020, ajungand la 18,72 miliarde euro, in linie cu valorile preliminare anuntate la inceputul acestui an. Indicatorul de profitabilitate operationala (EBITDA) s-a plasat la 3,87 miliarde euro, dupa o crestere LFL de 5,9%. Comparativ cu anul anterior pandemiei, 2019, veniturile realizate de grup in 2021 sunt cu 3% mai mici (LFL), in timp ce indicatorul EBITDA a depasit nivelul pre-ciza cu 12,4% (LFL).
Cantitativ, vanzarile anuale de ciment si clincher la nivel de grup au crescut cu 4,6% (LFL), la 126,5 milioane de tone, cele de agregate cu 4,4%, la 306,4 milioane de tone, cele de betoane cu 2,5%, la 47,4 milioane de metri cubi, iar livrarile de asfalt au cumulat 10,4 milioane de tone (0%).
"Anul 2021 a fost foarte bun pentru HeidelbergCement, in ciuda tuturor provocarilor. Am obtinut rezultate excelente in ceea ce priveste toate cifrele-cheie. In pofida cresterii semnificative a preturilor la energie si a blocajelor legate de pandemie pe unele piete-cheie din Asia, am reusit sa crestem veniturile cu 8% pe o baza similara, iar rezultatul nostru cu 12%. Am reusit sa imbunatatim semnificativ eficienta capitalului si am continuat cu succes optimizarea portofoliului nostru", a declarat Dr. Dominik von Achten, presedinte si membru al boardului HeidelbergCement.
In trimestrul al patrulea al anului 2021, vanzarile grupului german au ajuns la 4,72 miliarde euro, in crestere LFL cu 6,7% fata de aceeasi perioada din 2020 si cu 9,4% comparativ cu ultimul trimestru din 2019. EBITDA a crescut usor, la 979 milioane de euro, fata de nivelul de 976 milioane de euro realizat in T4 2020 si de cel de 968 milioane de euro din T4 2019.
Din punct de vedere regional, in 2021 vanzarile realizate de HeidelbergCement in regiunea din nord-estul Europei si Asia Centrala, unde sunt incluse si raportarile din Romania, au depasit valoarea de 3 miliarde euro (+7,5% LFL), cu o majorare importanta, de 8,1% LFL in trimestrul patru. In regiune, compania a comercializate, anul trecut, 24,6 milioane de tone de ciment si clincher (+4,2%), 49,8 milioane de tone de agregate (+2,2%) si 6,2 milioane de metri cubi de beton (+3,7%).
In vestul si sudul Europei, vanzarile totale au cumulat 5,55 miliarde euro (+11,2% LFL), in America de Nord au ajuns la 4,55 miliarde euro (+5% LFL), in regiunea Asia-Pacific au crescut cu 3,9% (LFL), pana la 3,12 miliarde euro, iar in regiunea Africii si a bazinului est-mediteraneean, cu 9,8% (LFL), la 1,9 miliarde euro.
"Suntem optimisti cu privire la activitatea din anul 2022. Programele de infrastructura la nivel mondial vor contribui succesiv la cresterea volumelor de vanzari ale produselor noastre. Elanul constructiilor rezidentiale private va ramane, de asemenea, ridicat. Pe aceasta baza, ne asteptam la o crestere semnificativa a veniturilor si la o usoara majorare a rezultatului din operatiunile curente in anul 2022", estimeaza Dr. Dominik von Achten.
***
HeidelbergCement este lider global pe piata productiei de agregate, ciment si beton, cu prezenta in 50 de tari, peste 3.000 de locatii si mai mult de 53.000 de angajati. In Romania, geupul detine trei fabrici de ciment, situate la Tasca, Fieni si Chiscadaga, 18 statii de betoane, 8 cariere si 5 balastiere de agregate. Compania produce si comercializeaza ciment si betoane de diverse clase (de inalta rezistenta, pentru imbracaminti rutiere, pentru lucrari hidrotehnice si de uz general), precum si agregate de cariera si de balastiera. HeidelbergCement Romania are aproximativ 1.100 de angajati, pentru diviziile de ciment, betoane, agregate, transport & logistica si combustibili alternativi.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter