Dupa un inceput de an foarte bun in planul vanzarilor, activitatea producatorului german de ciment HeidelbergCement a fost afectata de impactul masurilor luate de Guverne pentru prevenirea raspandirii noului coronavirus, care a oprit temporar sau a incetinit activitatea de constructii din aproape toate tarile. Impactul crizei de coronavirus asupra business-ului a fost limitat sau inexistent in Romania, Cehia, Danemarca, Germania, Polonia, Suedia, Egipt, Ghana, Tanzania si Togo, dar a afectat mult afacerile din celelalte tari, cele mai semnificative scaderi ale cererii fiind raportate in Italia, India, Malaiezia si Bangladesh.
Potrivit raportului trimestrial al companiei, in perioada ianuarie - martie 2020 vanzarile HeidelbergCement au scazut, nominal, cu 7%, la 3,93 miliarde euro, comparativ cu aceeasi perioada din 2019. Cantitatea totala de ciment comercializata de grup in primul trimestru a scazut cu 3%, la 27,7 milioane de tone, livrarile de agregate s-au redus cu 4%, la 60,1 milioane de tone, cele de betoane s-au contractat, la randul lor, cu 6%, la 10,7 milioane mc, in timp ce vanzarile de asfalt au scazut cu 4%, la 1,8 milioane de tone.
"HeidelbergCement a avut un start bun in 2020. Pana la jumatatea lunii martie, activitatea de constructii la nivel global era numai marginal afectata de efectele coronavirus, si rezultatele noastre erau in crestere comparativ cu anul anterior. De la mijlocul lunii februarie, am reactionat prompt si cuprinzator in luarea masurilor impuse de situatia data, prioritatea fiind sanatatea angajatilor, clientilor si furnizorilor de servicii. Numarul mic de imbolnaviri din cadrul grupului vorbeste de la sine. (...) Am lansat un plan cuprinzator de masuri la nivelul grupului, inca de la sfarsitul lunii februarie, focalizat pe economii si pe mentinerea unui nivel ridicat al lichiditatilor. Acest plan include, de exemplu, minimizarea cheltuielilor non-esentiale, reducerea costurilor cu personalul, diminuari voluntare ale salariilor din managementul companiei, restrictionarea investitiilor si reducerea platilor de taxe. Obiectivul nostru este sa reducem cheltuielile cu un miliard de euro, prin aceste masuri. Inceputul bun de an demonstreaza ca grupul este bine pozitionat pe piata, chiar si in perioade dificile. Cand activitatea de constructii va reveni la normal pe pietele noastre, vom avea premise de sustenabilitate si crestere profitabila chiar mai bune. Vedem aceasta criza ca pe o oportunitate clara", a declarat Dr. Dominik von Achten, Presedintele board-ului HeidelbergCement.
Pe regiuni, in primul trimestru al acestui an vanzarile realizate de grup in vestul si sudul Europei au scazut cu 6%, la 1,1 miliarde euro, iar cele raportate de tarile din Europa de Est si Asia Centrala au crescut, in medie, cu 2%, la 584 milioane de euro. In ceea ce priveste celelalte zone ale lumii, in America de Nord compania a inregistrat o majorare de 11% a veniturilor, la 920 milioane de euro, vanzarile din regiunea Asia-Pacific s-au contractat cu 10%, la 737 milioane de euro, iar cele din estul Africii si Bazinul Mediteraneean au crescut cu 3%, la 444 milioane de euro.
"Nu putem estima inca la adevaratul nivel impactul crizei de coronavirus asupra rezultatelor companiei din 2020. Din cauza declinului semnificativ din sectoarele de constructii din mai multe tari, ne asteptam la un impact negativ asupra veniturilor si rezultatului anual. Dezvoltarea din a doua jumatate a anului va reprezenta un indicator crucial asupra a cat de rapid si sustenabil va reveni industria de constructii la nivelul anterior crizei. Estimam ca pietele, la nivel individual, vor beneficia, pe termen mediu, de proiectele de infrastructura si alte programe de stimulare lansate de guverne", mai precizeaza reprezentantii HeidelbergCement.
Grupul german este unul dintre cei mai mari producatori de ciment, agregate si betoane din lume, avand aproximativ 55.000 de angajati in 3.000 de locatii din peste 50 de tari.