Un nou raport dat publicitatii de compania de consultanta si analiza Bain releva faptul ca in urmatorii doi ani este foarte probabila o dublare a eforturilor de automatizare asumate de companii. In conditiile in care pandemia obliga tot mai multi lucratori sa stea acasa, firmele care doresc sa-si asigure continuitatea operationala nu au alta alternativa decat de a se orienta spre solutiile cu comanda numerica. In epoca distantarii sociale, aceasta se traduce prin automatizarea proceselor, pentru a permite angajatilor sa-si primeasca remuneratiile atunci cand platile fizice nu mai sunt posibile, pentru a asigura clientilor posibilitatea de diagnosticare la distanta a problemelor atat timp cat call-center-ele sunt inchise, pentru a solutiona de la distanta disfuctionalitatile sistemelor IT etc. Concluzia unui sondaj in care au fost intervievati 800 de manageri cu privire la toate aspectele legate de problematica respectiva este aceea ca numarul firmelor care vor apela la astfel de solutii in urmatorii doi ani va fi dublu fata de cel raportat in momentul de fata. In opinia expertilor de la Bain, Covid-19 va forta companiile sa-si transforme operatiunile pentru a lucra de la distanta, in unitatile fizice de productie urmand sa se implementeze masuri accelerate de inlocuire a fortei umane de munca prin cea automata, controlata de computer. Pe masura ce societatile se vor adapta noii rutine si se vor pregati pentru o perioada de descrestere despre a carei durata nu se poate afirma nimic deocamdata, va deveni tot mai clar ca deciziile de invesititii in directia respectiva, care ieri pareau foarte indepartate, sunt acum iminente. Deja experienta firmelor care au facut deja acest pas arata ca se obtin reduceri de aproximativ 20% in planul costurilor, insa acest nivel pare a fi nesatisfacator pentru aproape jumatate dintre managerii care au raspuns la chestionar. Motivele sunt multiple si includ prioritatile complementare de investitii, resursele insuficiente si lipsa abilitatilor necesare. Cheia succesului este constituita, de fapt, in selectarea operatiunilor compatibile cu automatizarea, care astfel pot aduce beneficii financiare maxime. Practic, cei care nu au o agenda clara si bine configurata in acest sens nu vor obtine rezultatele scontate. Experti de la Bain considera ca este necesara aplicarea a trei principii de baza: stabilirea automatizarii ca principiu strategic de baza si nu tratarea sa ca pe un experiment individual; acordarea de timp suplimentar pentru familiarizarea cu noua paradigma si cu toate consecintele care decurg din aceasta; tratarea intregului proces ca pe o schimbare majora ce trebuie gestionata cu mare atentie inca de la inceput. Daca toate acestea sunt respectate, efectul va fi constituit de decongestionarea unor capitole bugetare si alocarea resurselor respective in directii de dezvoltare strategica de mare impact, imbunatatirea experientei in relatia cu clientii si asigurarea oportunitatii pentru angajatii talentati de a-si exploata mai eficient abilitatile. *** Articol preluat din analiza Bain & Company "Automation rapidly scales up across sectors".
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.