Profitabilitatea companiei Carpatcement s-a imbunatatit in primele noua luni ale anului in curs, datorita unui control mai bun al costurilor, iar vanzarile de ciment au crescut usor fata de aceeasi perioada din 2013, in conditiile in care nivelul scazut al investitiilor guvernamentale in infrastructura a impiedicat revigorarea pietei locale de profil, potrivit datelor producatorului german HeidelbergCement. In ceea ce priveste afacerile cu agregate, divizia specializata a Carpatcement a reprezentat singura filiala a grupului care nu a raportat o crestere a cererii in perioada ianuarie-septembrie 2014. Valoarea vanzarilor realizate de grup in regiunea Europei de Est si Asiei Centrale in intervalul analizat s-a situat, in total, la 854 milioane de euro (din care 779 milioane de euro reprezinta incasarile obtinute din comercializarea cimentului si 75 milioane de euro din agregate), fiind in scadere cu 2% fata de aceeasi perioada din 2013. Din punct de vedere cantitativ, HeidelbergCement a livrat in regiune 13,24 milioane de tone de ciment (+10,7%), 14,63 milioane de tone de agregate (+12%) si 2,1 milioane de metri cubi de betoane (+8,6%), scaderea cifrei de afaceri din regiune fiind cauzata, astfel, de regresul preturilor la produsele comercializate, precum si de impactul negativ al cursului de schimb valutar.
Grupul german nu este interesat de achizitia activelor Lafarge sau Holcim
In urma unei analize detaliate a ofertelor de vanzare a activelor prezentate de competitorii Lafarge si Holcim si stabilite conform planului de fuziune a celor doi producatori de ciment, HeidelbergCement a anuntat oficial ca nu va participa la nicio licitatie, conducerea grupului german nefiind interesata de achizitii. "Veniturile anticipate din vanzarea business-ului cu produse pentru cladiri din America de Nord si Marea Britanie vor fi utilizate pentru reducerea datoriilor si pentru implementarea propriilor proiecte de crestere", se arata intr-un anunt al companiei. In primele noua luni ale anului in curs, HeidelbergCement a raportat vanzari totale de 486 milioane de euro (+4,1%) pentru divizia de produse pentru cladiri pe care o va cesiona. Valoarea totala a vanzarilor de ciment realizate in America de Nord s-a situat la 831 milioane de euro (+3,4%), in timp ce incasarile diviziei de agregate au crescut cu 5%, la 839 milioane de euro. Rezultatele optime realizate reconfirma tendinta de revigorare economica in regiune. Procesul de reluare a comenzilor continua si in Marea Britanie, in special datorita marilor proiecte de infrastructura din zona Londrei. HeidelbergCement a anuntat o crestere spectaculoasa mai ales la nivelul diviziei de produse pentru cladiri, care va fi vanduta in perioada urmatoare.
La nivel de grup, vanzarile totale realizate in primele noua luni ale anului in curs s-au situat la 10,12 miliarde euro, fiind raportata o crestere cu 3% fata de aceeasi perioada din 2013. Din punct de vedere cantitativ, in intervalul analizat grupul german a comercializat 62,87 milioane de tone de ciment (+5%), 180,75 milioane de tone de agregate (+5%), 27 milioane mc de betoane (+5%) si 6,94 milioane de tone de asfalt (+14%). La o baza de raportare trimestriala, HeidelbergCement a consemnat o sporire de 4% a incasarilor din perioada iulie-septembrie 2014, pana la 3,8 miliarde euro.