Grupul german HeidelbergCement a vandut, in 2019, o cantitate totala de 125,9 milioane de tone de ciment, in scadere cu 3,1% fata de nivelul din 2018. Daca se exclud efectele de consolidare, volumul ajustat de vanzari de ciment si clincher s-a redus cu 1,6%, potrivit datelor incluse in bilantul financiar preliminar al companiei.
Conform aceluiasi document, HeidelbergCement a mai livrat, in 2019, 308,3 milioane de tone de agregate (-1,2% ajustat) si 50,7 milioane de metri cubi de beton (+1,1% ajustat).
"Aceasta situatie a vanzarilor a rezultat mai ales ca urmare a strategiei noastre de a ne concentra mai mult pe majorarile necesare de preturi decat pe volumele de livrari, ceea ce a dus la un declin cantitativ al vanzarilor cu precadere in ultimul trimestru al anului trecut. Volumele s-au situat, astfel, in 2019, usor sub nivelul asteptarilor noastre", se arata in raportul anual.
Veniturile totale ale HeidelbergCement au crescut cu 4,3% in 2019, pana la 18,85 miliarde euro. La o baza de raportare LFL, evolutia anuala s-a plasat la +2,1%.
Rezultatul brut din operatiuni s-a majorat cu 15,5%, pana la 3,58 miliarde euro (+2,5% LFL), in timp ce valoarea neta a acestuia a crescut cu 8,8%, pana la 2,18 miliarde euro (+4,7% LFL).
HeidelbergCement este unul dintre cei mai mari producatori de materiale de constructie din lume, avand 57.000 de angajati si mai mult de 3.000 de locatii in peste 50 de tari.