Producatorul de ciment HeidelbergCement a anuntat o crestere a profitabilitatii companiei Carpatcement, subsidiara locala a grupului german, in conditiile majorarii vanzarilor atat din punct de vedere cantitativ, cat si al pretului, dar si datorita unui control mai eficient al costurilor. Totusi, potrivit datelor producatorului german, insuficienta fondurilor alocate pentru investitiile publice impiedica revenirea pietei de ciment din Romania la realul potential al acesteia. Vanzarile raportate de HeidelbergCement in intreaga regiune a Europei de Est si Asiei Centrale in anul 2014 s-au situat la 1,18 miliarde euro, in scadere cu 4,9% fata de nivelul anului anterior, rezultatul negativ fiind cauzat de deprecierea rublei rusesti, in contextul in care Rusia reprezinta pentru grup cea mai mare piata de desfacere din aceasta zona. Astfel, afacerile din regiune ale producatorului german au scazut la o baza de raportare anuala, in pofida cresterii cantitative a livrarilor de ciment (+7,3%), pana la 17,11 milioane de tone. In ceea ce priveste livrarile de agregate din zona, acestea au totalizat 20,4 milioane de tone in 2014 (+8,9%), iar cele de betoane s-au situat la 2,94 milioane de metri cubi.
La nivel de grup, HeidelbergCement a inregistrat anul trecut o crestere cu 4% a cifrei de afaceri, pana la 12,6 miliarde euro. "Anul 2014 a reprezentat cel mai bun an din istoria de dupa criza a companiei noastre, deoarece am consemnat o imbunatatire semnificativa atat la nivelul vanzarilor valorice si cantitative, cat si a profitului, in pofida fluctuatiilor nefavorabile ale cursurilor de schimb valutar. De asemenea, vanzarea diviziei de produse pentru cladiri pentru 1,4 miliarde euro a generat reducerea datoriilor nete ale companiei sub nivelul de 7 miliarde euro", a declarat Bernd Scheifele, presedintele HeidelbergCement.
Pentru 2015, conducerea holdingului german si-a propus continuarea implementarii masurilor de redresare a activitatii din SUA si Marea Britanie, doua dintre cele mai importante piete ale grupului, precum si mentinerea strategiei de business ce a favorizat rezultatele bune din 2014.