Producatorul belgian de materiale de constructii Etex, proprietarul marcilor Siniat, Equitone si Promat, anunta incheierea procesului de achizitie a brandului Ursa de la grupul german Xella, in portofoliul caruia s-a aflat pentru mai bine de patru ani. Prin adaugarea expertizei Ursa in domeniul izolatiilor la portofoliul sau de tehnologii, Etex isi sporeste capacitatea de a oferi produse si solutii pentru a raspunde provocarilor actuale si viitoare din domeniul constructiilor. Anuntata in ianuarie, tranzactia a fost finalizata cu succes dupa indeplinirea conditiilor obisnuite de incheiere. Valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica.
Ursa este lider european in domeniul vatei minerale de sticla si al polistirenului extrudat (XPS), prezent in peste 20 de tari, cu o retea de 13 unitati de productie. "Marca Ursa ofera o gama extinsa de aplicatii de izolatie pentru anvelopele cladirilor, precum si pentru peretii despartitori si plafoanele interioare. Ursa impartaseste multe dintre valorile Etex, inclusiv sustenabilitatea, eficienta modelului de afaceri, dar si un management si echipe puternice si angajate. Produsele si solutiile oferite atat de Etex, cat si de Ursa au ca scop abordarea unora dintre megatendintele cu impact asupra lumii actuale, in special incalzirea climatica si lipsa resurselor", a declarat Jochen Friedrichs (foto), CEO al Ursa si noul sef al Diviziei de Izolatii la Etex.
Etex, o companie industriala globala cu o istorie de 115 ani, si-a exprimat clar ambitia de a deveni un actor global in domeniul solutiilor de constructii usoare si mai durabile. Odata cu achizitia Ursa, tehnologia izolatiilor este acum ferm pozitionata ca a cincea tehnologie in cadrul sau strategic, permitand Etex sa inspire oamenii din intreaga lume sa construiasca spatii de locuit care sunt din ce in ce mai sigure, durabile, inteligente si frumoase, spun reprezentantii Etex. Dupa achizitie, Etex are peste 13.500 de angajati si 140 de locatii in 45 de tari din intreaga lume. In 2021, Etex a inregistrat un venit de 3 miliarde euro, in timp ce Ursa a avut un venit de aproximativ 500 de milioane de euro.
Brand puternic, cu potential major de crestere
Avand in vedere ca sustenabilitatea a fost identificata drept urmatorul obiectiv strategic major pentru Etex, Ursa este pregatita sa devina lider in acest domeniu, bazandu-se pe gama sa de produse, pe performanta sa de mediu, sociala si de guvernanta (ESG), pe accentul strategic pus pe sustenabilitate, pe programul de reciclare etc. Un procent surprinzator de 75% din cladirile europene nu sunt eficiente din punct de vedere energetic. Materialele izolante sunt o componenta cheie in realizarea unor economii semnificative de energie si in reducerea drastica a emisiilor de CO2.
"Ursa are la baza un brand puternic, simbolizand proximitate si sustenabilitate, iar acest lucru va ramane neschimbat. URSA va forma o noua divizie in structura Etex, dedicata izolatiilor, iar liderii unitatilor operationale isi vor pastra pozitiile. Noua platforma URSA ofera un potential real de crestere semnificativa a pietei, evaluarile oportunitatilor de crestere constituind o prioritate absoluta, alaturi de siguranta si continuitatea afacerii, toate acestea fiind posibile datorita talentelor combinate ale noilor colegi ai Etex de la URSA", a declarat Bernard Delvaux, CEO al Etex.
***
Etex este un producator global de materiale de constructii si un pionier in domeniul constructiilor usoare. Etex doreste sa inspire oamenii din intreaga lume sa construiasca spatii de locuit care sa fie din ce in ce mai sigure, durabile, inteligente si frumoase. Grupul are cinci centre de cercetare si dezvoltare care sprijina cinci divizii globale:
• Performanta Cladirilor: solutii pentru constructii uscate, inclusiv placi de gips-carton si placi de fibrociment, tencuieli si produse formulate, protectie pasiva impotriva incendiilor si produse asociate.
• Produse pentru Exterior: o gama de materiale estetice din fibrociment pentru utilizare in agricultura, arhitectura si in exteriorul locuintelor.
• Industrie: produse de protectie impotriva incendiilor si de izolare de inalta performanta pentru industria constructiilor si OEM (Producatori de Echipamente Originale).
• Izolatii: vata minerala de sticla si polistiren extrudat (XPS) pentru izolare termica si acustica.
• Inovatii: solutii modulare ex situ de inalta tehnologie bazate pe cadre din lemn si otel.
Portofoliul global al Etex include marci comerciale de top precum Cedral, Durlock, Equitone, Eternit, Gyplac, Kalsi, Pladur, Promat, Siniat, Superboard si URSA.