Productia locala de ciment a inregistrat o crestere de 6% in primele sase luni ale anului in curs, in timp ce vanzarile s-au majorat cu numai 3% fata de intervalul similar din 2011, potrivit datelor Patronatului din industria cimentului si altor produse pentru constructii din Romania (CIROM). Anul trecut, cei trei mari producatori locali de ciment (Holcim, Lafarge si Carpatcement) au fabricat, in total, 7,6 milioane de tone de ciment, in crestere cu 8,57% fata de nivelul din 2010, insa in scadere cu 28,3% comparativ cu recordul consemnat in anul 2008 (10,6 milioane de tone). In 2011, consumul de ciment din tara noastra s-a situat la 392 kg/locuitor. "Revenirea pe un trend ascendent a pietei cimentului s-a datorat in special proiectelor de infrastructura, insa din a doua jumatate a anului am inceput sa resimtim problema platilor. Ar fi mai bine sa nu se mai inceapa proiecte noi decat sa fie demarate si apoi blocate", a declarat Mihai Rohan, presedintele CIROM. In ansamblu, se estimeaza ca piata cimentului se va mentine, in 2012, la valorile si cantitatile inregistrate anul trecut. Informatii suplimentare, la www.cirom.ro
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.