Pe piata locala de zidarie nu au fost observate modificari substantiale in ceea ce priveste cresterea consumului in primele cinci luni ale anului in curs, comparativ cu intervalul similar din 2012, in mai si iunie fiind raportate rezultate deosebit de slabe la nivelul intregului sector, potrivit datelor Cemacon SA, unul dintre principalii producatori locali de blocuri ceramice. In acest context, compania si-a propus o crestere cantitativa de 20% a vanzarilor pentru primele sase luni din 2013, in comparatie cu aceeasi perioada din 2012, in timp ce pentru intregul exercitiu financiar conducerea firmei isi mentine previziunile de crestere cu 40% a afacerilor. In ceea ce priveste cota de piata, se are in vedere o majorare de la 12% la 16% pana la finele anului in curs. In ansamblu, Liviu Stoleru, director general si presedinte al Cemacon SA, este de parere ca piata locala de caramida se va mentine, in acest an, la nivelul din 2012, trendul ascendent urmand a fi reluat din 2014.
In acest moment, in Romania predomina constructiile de dimensiuni mici, reprezentate de locuintele unifamiliale, proiectele de anvergura fiind tot mai rare. "Exista inca nevoia de constructii noi, dar principala problema ramane accesul la finantare atat pentru persoanele fizice, cat si pentru cele juridice. Dezvoltatorii imobiliari prefera sa nu se expuna prea mult si construiesc la scara redusa, iar clientii nu mai au incredere sa contracteze imprumuturi. Pe aceste premise, sectorul de profil va ramane in aceiasi parametri si va trebui sa fim cat mai creativi si inovatori pentru a ne majora cota de piata. In vederea reluarii unui trend crescator sustenabil va mai fi nevoie, probabil, de peste 5 ani", a declarat Liviu Stoleru. Potrivit datelor firmei, pe piata blocurilor ceramice s-a resimtit, in ultima perioada, o presiune vizavi de calitatea si performanta produselor disponibile. "Atat specialistii (proiectanti, arhitecti, constructori), cat si beneficiarii sunt mult mai atenti la materialele pe care le achizitioneaza. In acest context, ne-am propus sa dezvoltam un portofoliu performant de produse de zidarie", a precizat managerul Cemacon. Anul trecut s-a resimtit disparitia marilor proiecte rezidentiale, principala categorie de clienti fiind cea a persoanelor fizice si a firmelor de constructii care se implica in proiecte de dimensiuni mici si medii.
Este vizata pozitia de lider al pietei din Transilvania
In continuare, Transilvania a reprezentat zona predilecta pentru vanzarile companiei, Cemacon SA reprezentand al doilea competitor din aceasta regiune. "Pentru 2013, ne-am propus sa devenim lideri in Transilvania, precum si sa ne dezvoltam in alte regiuni, acoperind peste 27 de judete. Am obtinut deja rezultate foarte bune in zonele in care eram necunoscuti in urma cu doi ani", a mai spus Liviu Stoleru. Cresterea valorica de 81% a vanzarilor din primele trei luni ale anului in curs (raportat la intervalul corespunzator din 2012), pana la 6,6 milioane de lei si majorarea cantitativa cu 66% a livrarilor din perioada analizata confirma tendinta puternic ascendenta pe care se inscriu afacerile societatii, ca urmare a aplicarii unui plan de expansiune intensiva a activitatii. "Am inceput in forta acest an: ne-am consolidat structura actionariatului, am relansat compania - cu o noua imagine si un nou portofoliu de produse - si am deschis centre proprii de distributie. Obiectivele Cemacon raman aceleasi, respectiv continuarea cresterii si a investitiilor in inovare, principalul obiectiv stabilit fiind de a deveni cel mai important producator de sisteme de zidarie din Romania", a declarat Liviu Stoleru. In urma adunarii generale a actionarilor, ce a avut loc la finele lunii aprilie a.c., a fost aprobata finantarea cu 1,5 milioane de euro a activitatii viitoare a companiei. De asemenea, componenta Consiliului de Administratie a Cemacon s-a imbunatatit, celor trei administratori din structura anterioara alaturandu-li-se atat Liviu Stoleru, cat si reprezentatul fondului de investitii KJK Sicav Fund II, Jaakko Salmelin.
Un reportaj complet despre activitatea companiei Cemacon SA si planurile acesteia pe termen mediu si lung poate fi lecturat in editia din luna Iulie a revistei Agenda Constructiilor.