Brandul Celco aniverseaza, in 2020, 30 de ani de existenta, perioada in care o modesta fabrica de materiale de constructii din Constanta, cunoscuta ca IPBCA, a devenit o companie moderna, adaptata economiei de piata. In anul 1990, Intreprinderea de Prefabricate din Beton Celular Autoclavizat Constanta si-a schimbat numele in Celco SA si, in urmatorii 30 de ani s-a transformat intr-un brand national de succes.
La infiintare, unitatea fusese proiectata pentru o productie anuala de 230.000 mc, dar dupa doi ani nu mai facea fata cererii tot mai mari de BCA. "In Dobrogea s-au ridicat cartiere intregi de locuinte si noul material s-a impus decisiv pe santierele de constructii, prin performantele sale. Multe case si proiecte de anvergura s-au ridicat in acesti 30 de ani cu produsele de zidarie BCA Celco.Multi au fost cei care au ales sa construiasca folosind produsele noastre, iar noi am cladit o companie solida care s-a impus pe piata materialelor de constructie", arata reprezentantii Celco.
In 2020 se implinesc 47 de ani de la intrarea in exploatare a fabricii, 30 de ani de cand pe actul sau de identitate a fost inscris numele Celco si 23 de ani de la privatizarea companiei. In prezent, Celco este, in fapt, un grup de fabrici si de cariere de materiale de constructii, care produc BCA, adezivi si mortare, var, nisip si piatra. Capacitatea de productie a fabricii de BCA a crescut la 450.000 - 500.000 mc pe an, iar cota de pe piata interna, la 20%.
"Am livrat santierelor de constructii din intreaga tara milioane de metri cubi de BCA. In Dobrogea s-au ridicat cartiere intregi de locuinte, cladiri pentru unitati economice, scoli si spitale. Privind inapoi la lunga lista de proiecte la care Celco a fost partener in acesti 30 de ani, sunt foarte multe constructii cu care ne mandrim - Nord Residences Constanta, Mamaia Summerland, Lidl, Centrul de Afaceri ALMAR, Tomis Business Center ori Hotelul Scapino din Mamaia. Sunt doar cateva exemple dintre numeroasele cladiri moderne, rezistente si eficiente din punct de vedere energetic la care am avut onoarea de a fi parteneri", mai spun reprezentantii Celco.
Solutii adaptate noilor cerinte de constructii sustenabile
O companie de succes presupune un mix de curaj, expertiza, o echipa de oameni devotati, care cred intr-un proiect gandit pe termen lung si investitii permanente prin care sa ofere clientilor mai mult decat un produs, o experienta. "Succesul companiei Celco se datoreaza in primul rand investitiei in cercetare si dezvoltare. Timpul nu sta in loc, iar domeniul materialelor de constructie este unul in continua dezvoltare. Daca nu muncesti sa imbunatatesti permanent calitatea produselor tale esti scos de pe piata. Echipa Celco a inteles acest lucru din prima clipa, din momentul in care vechea intreprindere constanteana a pornit pe drumul spre economia de piata", subliniaza reprezentantii Celco.
"De la setul termoizolator Izomineral, la cel mai usor BCA folosit ca material de zidarie in cadre, Celco Megaterm, pana la Celco Structoterm, folosit pentru structurile portante ale cladirilor, am reusit sa insumam 180 de variante de zid nZEB. Si plecand de la un simplu produs de baza, BCA, am ajuns sa cream un sistem complet de zidarie format din BCA si mortar de zidarie produs in fabrica noastra de adezivi. Fabrica pe care am pornit-o de la acest produs, ajungand azi sa o exploatam pentru 9 tipuri de adezivi, mortare si tencuieli care ne poarta numele. Si daca tot vorbim de fabrici, cea mai moderna fabrica de var din Sud-Estul Europei este fabrica de var Celco de la Corbu. Un alt produs care ne poarta numele in diverse industrii, de la metalurgie si constructii, pana la agricultura si sanatate", mai arata Celco.
Responsabilitatea sociala a companiei
De-a lungul anilor, grupul de firme Celco s-au implicat in numeroase programe sociale, umanitare, culturale, medicale, sportive, religioase, printre care se afla: ajutorul indreptat catre sinistratii din judetele Constanta si Succeava, sponsorizari catre azile de batrani si case de copii, finantarea oranizatiilor caritabile ce sprijina activitatile scolilor, liceelor si gradinitelor, institutii muzeale si lacasuri de cult.
"Am redus amprenta de carbon prin demararea proiectului «Padurea Celco», in care am dat nastere la cea mai mare actiune de impadurire initiata de un producator de materiale de constructie. Peste 200 de voluntari ne-au fost alaturi in plantarea celor 6.000 de puieti de salcioara, acesta reprezentand doar inceputul unui proiect de 20 ha de padure tanara. Am sprijinit cu precadere sectorul medical astfel, cateva spitale si clinici din judetul nostru au primit sponsorizari importante. Spitalul Clinic Judetean Constanta a fost dotat cu aparatura medicala de ultima generatie", subliniaza reprezentantii Celco.
In perioada pandemiei Covid-19, Celco a achizitionat aparatura medicala necesara diagnosticarii si tratarii acestei maladii si consumabile, pe care le-a pus la dispozitia Spitalului Clinic Judetean Constanta, valoarea donatiei ridicandu-se la 200.000 de euro. In plus, a achizitionat 18.500 de masti de protectie necesare cadrelor medicale din mai multe unitati spitalicesti si servicii medicale din Constanta, iar pentru medicii de familie a asigurat alte 1.300 masti de protectie.