Producatorul de caramida Brikston a incheiat anul 2015 cu o cifra de afaceri de 67,2 milioane de lei, pentru anul in curs estimand o majorare de 5% a rulajului. Cea mai mare parte a livrarilor vizeaza segmentul rezidential (85% din totalul vanzarilor), diferenta datorandu-se proiectelor comerciale, de birouri sau industriale. Un alt segment important pentru Brikston este cel al produselor pentru amenajari interioare si exterioare din caramida. "Evolutia pietei de pana acum face posibila aceasta crestere, dar ramane sa vedem cum evolueaza domeniul in continuare, intrucat varful de sezon abia de acum incepe. Cred ca anul 2016 a inceput foarte bine pentru toata lumea si ne uitam cu aceleasi asteptari spre cel de-al doilea semestru. Din pacate insa, cateva schimbari legislative umbresc evolutia favorabila de pana acum. Impactul legii darii in plata este greu de estimat acum la inceputul implementarii, insa se pare ca anul urmator va fi cu siguranta influentat negativ de acest act normativ. Un alt posibil factor negativ il reprezinta alegerile parlamentare din noiembrie. Daca ne amintim, anul 2012 a inceput bine, pentru ca dupa alegeri sa se opreasca toate investitiile in constructii. Sper ca situatia sa nu se repete in 2016 si anul 2017 sa nu devina o perioada cu rezonante negative pentru piata constructiilor. Daca va fi votat, Brexit-ul poate influenta negativ evolutia economiei europene in urmatoarea perioada", a declarat Iulian Mangalagiu, directorul general al Brikston SA. Printre factorii care vor avea un impact favorabil asupra activitatii din domeniu se afla scaderea pretului utilitatilor, ce ridica din presiunea pe costurile de productie, precum si aplicarea Legii nr. 10 privind calitatea in constructii si in zonele rurale. "Este destul de greu de facut o previziune pentru perioada 2016-2020, pentru ca situatia se poate schimba foarte repede de la bine la foarte rau. Cu toate acestea, cred ca piata isi va reveni dupa un moment 2017 mai slab si privesc cu optimism viitorul", a mai spus Iulian Mangalagiu.
Investitii de un milion de euro pentru eficientizarea productiei
In acest an, conducerea Brikston SA va implementa un program de investitii de circa un milion de euro pentru achizitia de utilaje necesare imbunatatirii eficientei si productivitatii muncii in companie, in diverse sectoare de activitate. "Avem in plan o crestere a volumului de productie si completarea portofoliului sortimental. Partea de cercetare si dezvoltare reprezinta o componenta esentiala, iar cerintele de pe piata sunt cele care dicteaza ritmul de inovare pe care il sustinem si pastram si in 2017", a precizat managerul Brikston.
O directie importanta pentru companie este reprezentata de urmarirea tendintelor europene in materie de constructii. "Daca pana acum preocuparea pentru constructia de case eficiente energetic se rezuma la niste zvonuri, acum incepem sa ne gandim serios la solutii pentru acest segment de piata, aflat in formare si in Romania. Preocuparea pentru mediu creste, iar noi vrem sa ne situam pe primele locuri si la acest capitol. Am lansat, nu de mult timp, un nou produs care este destinat imbunatatirii ergonomiei de punere in opera. Acest produs va ajuta constructorii sa economiseasca costuri cu manopera, prin cresterea vitezei de punere in opera si va reduce consumul de mortar utilizat", a explicat Iulian Mangalagiu.
Pentru perioada urmatoare, Brikston pregateste lansarea altor doua produse, preocupandu-se si pentru imbunatatirea celor actuale.
***
Fosta companie Ceramica SA - Iasi functioneaza cu numele Brikston Construction Solutions SA din luna februarie 2015, preluand, astfel, denumirea brandului sub care sunt cunoscute produsele fabricate si comercializate. Lansata in anul 2008, marca Brikston a generat triplarea business-ului societatii in numai patru ani.