Producatorul de vata minerala de sticla, Ursa Romania, subsidiara locala a grupului spaniol Uralita, si-a propus o crestere de 6% a cifrei de afaceri din acest an, dupa ce a incheiat anul 2013 cu un rulaj de 5,5 milioane de euro. Vanzarile companiei vor creste in contextul in care piata de profil, evaluata la 15-16 milioane de euro si aproximativ 16.000 de tone pe an, se va revigora usor, urmand a se majora cu aproximativ 5% datorita proiectelor de renovare. Ursa Romania detine o cota de circa 36% pe segmentul de vata minerala de sticla. "In primul trimestru am avut o usoara crestere, de 2%, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Spre finalul lunii martie, comenzile s-au diminuat din cauza vremii nefavorabile constructiilor, dar si a apropierii sarbatorilor de Paste. Vom recupera, insa, inainte de sosirea verii dar mai ales in toamna, cand, in mod traditional, se realizeaza volumele cele mai mari pe piata pe care operam noi", a declarat Sorin Pana, directorul comercial al Ursa Romania. Potrivit managerului, evolutia vanzarilor prognozata pentru 2014 se va datora atat lansarii unor produse noi, cu valoare adaugata mare, cat si cresterii grosimii izolatiei folosite la lucrari. Dimensiunea vatei de sticla folosite in prezent la izolatia acoperisurilor de case este sub 15 cm, in conditiile in care recomandarea tehnica este de minimum 30 cm. "Din calculele noastre reiese ca un proprietar de casa poate sa economiseasca, in 25-30 de ani, pana la 18.000 de euro pe suta de metri patrati construiti, daca utilizeaza la izolatia acoperisului vata de sticla cu dimensiunea optima recomandata", a mai spus Sorin Pana.
***
In Romania, Ursa este prezenta de 20 de ani, comercializand doua marci de vata minerala Ursa Glasswool si Ursa Terra, fabricate in Slovenia. Compania locala a fost infiintata in anul 2003, in prezent avand un depozit la Oradea, de unde se realizeaza vanzari in toata tara. In 2013, grupul Uralita a raportat vanzari totale de 576 milioane de euro. Pentru informatii suplimentare, click aici!