In cadrul raportului financiar dat recent publicitatii de managerii corporatiei Saint-Gobain – lider mondial al pietei materialelor de constructii – veniturile holdingului, inregistrate in primul trimestru a.c., s-au majorat cu 3,7% fata de perioada similara a anului 2011, ajungand la 10,16 miliarde euro (fata de 9,79 miliarde euro in perioada similara din 2011). Nivelul respectiv confirma estimarile preliminare stabilite pentru anul in curs si reflecta o crestere organica de 0,9% a vanzarilor (potrivit indicatorului like-for-like – LFL). "In pofida unui mediu economic nesigur si a unei baze dure de comparare, Saint-Gobain a reusit sa raporteze o crestere organica solida in perioada de referinta. Am continuat sa ajusta preturile produselor finite in sens pozitiv, pentru a contracara in totalitate efectele induse de sporirea cotatiei materiilor prime si a costurilor cu energia. Volumul cantitativ a livrarilor a fost satisfacator, insa au fost consemnate fluctuatii deosebite de la o regiune a globului la alta. Reluarea ascensiunii pietei de constructii rezidentiale din SUA ne-a ajutat sa depasim problemele pe care le-am intampinat in Europa (mai ales din cauza conditiilor meteo nefavorabile din februarie a.c.), precum si usoara restrangere a comenzilor din Asia. Gratie pozitiei strategice pe care o detinem in domeniul habitatului, pentru care furnizam produse cu o valoare adaugata mare, consideram ca rata de majorare a vanzarilor va depasi media pietei mondiale, mai ales ca urmare a comercializarii de sisteme ce se inscriu in categoria celor care asigura eficienta energetica si respecta criteriile sustenabilitatii. De aceea, pentru 2012 reconfirmam tintele stabilite la nivel de grup, care vizeaza o crestere organica moderata, precum si o imbunatatire a profitului operational si a rentabilitatii", a declarat Pierre-Andre de Chalendar, presedinte si director executiv al Saint-Gobain. Din suma de 10,16 miliarde euro, aproape 2,38 miliarde euro (-0,2%) au fost aferente diviziei de materiale inovatoare (sticla float si sisteme de inalta performanta), alte 2,81 miliarde euro revenind sectiei de produse pentru constructii (+6%), in timp ce serviciile de distributie/comercializare a materialelor de constructii au avut un aport de 4,34 miliarde euro (+4,6%), iar in domeniul ambalajelor – Verallia s-au consemnat 880 milioane de euro (+3,3%). Cea mai importanta piata pentru Saint-Gobain a ramas cea a statelor din Europa de Vest, fara Franta (cu livrari de 4,18 miliarde euro, in crestere cu 2%), urmata de cea franceza, unde s-au inregistrat 2,89 miliarde euro (-0,5%). In America de Nord a avut loc cea mai importanta crestere, de 16,7%, pana la 1,51 miliarde euro, iar in tarile emergente si Asia/Pacific Saint-Gobain a avut vanzari trimestriale de 2,02 miliarde euro (+2,4%). Informatii suplimentare, la www.saint-gobain.com
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.