Knauf Insulation, furnizor de materiale izolante si parte a Grupului Knauf, va inaugura fabrica pe care o construieste in Tarnaveni (judetul Mures) in a doua jumatate a acestui an, in urma unei investitii de circa 140 de milioane de euro. Unitatea va avea o capacitate de productie de peste 100 de milioane de metri patrati de vata minerala si va angaja mai mult de 100 de persoane, de la muncitori calificati, la ingineri specializati pe automatizare sau mentenanta. Inaugurarea fabricii reprezinta principalul focus strategic al dezvoltarii companiei in acest an, in contextul in care aceasta va reprezenta motorul de crestere a businessului Knauf Insulation in Romania si in intreaga regiune in anii urmatori. De asemenea, intre obiectivele companiei stabilite pentru anul 2024 se mai afla promovarea produselor care contribuie la eficienta energetica a locuintelor, mizand pe tehnologia ECOSE®, dar si investitiile in angajati, o alta directie strategica importanta pentru companie.
Despre toate acestea, dar nu numai, detaliaza in continuare Adrian Garofeanu, Directorul General Knauf Insulation Romania si Bulgaria.
- Cum au evoluat vanzarile de materiale de constructii din portofoliul companiei in 2023 si care sunt premisele de dezvoltare pentru acest sector, in 2024?
- Printre produsele din portofoliul nostru care raman in topul preferintelor clientilor se numara cele destinate termoizolarii la exterior, precum termosistem cu vata minerala bazaltica, si cele dedicate termoizolarii la interior pentru mansarde sau pereti de compartimentare, de exemplu. Fiecare produs si sistem din aceste doua categorii sunt special create pentru domeniul rezidential.
Anul trecut, am simtit o usoara scadere a cererii, manifestata la nivel national, mai ales in prima parte a anului 2023. In cea de-a doua jumatate, lucrurile au inceput sa isi revina usor, insa focusul nostru a fost de a ne proteja clientii si a le facilita in continuare accesul la produsele noastre. Per total, in 2023, au existat multe proiecte blocate, care au dus la aceasta scadere, insa suntem increzatori ca 2024 poate avea un potential de crestere a pietei materialelor de izolatii, datorat programelor de renovare, dar si constructiilor noi, nu doar in Romania, ci in toata Europa de Est. Industria vatei minerale este in continua expansiune in Romania, iar datele de piata privind evolutia materialelor termoizolante arata un progres constant in ultimii ani. Acest lucru consolideaza pozitia Knauf Insulation ca partener de incredere in atingerea obiectivelor nationale si europene, stipulate in documente precum Planul National de Recuperare si Rezilienta si Strategia Nationala pe Termen Lung.
- Ce evolutie au avut afacerile companiei in 2023, raportat la anul anterior, si cum estimati ca vor evolua acestea in 2024?
- In ciuda provocarilor pe care le-am intampinat anul trecut, am reusit sa ne adaptam la nevoile pietei. Ne-am concentrat pe echipa, dar si pe fidelizarea clientilor si furnizorilor existenti, iar cifrele raportate ne-au demonstrat ca am luat cea mai buna decizie. Astfel, am incheiat anul 2023 cu o usoara scadere a cifrei de afaceri fata de 2022, dar cu o activitate fara sincope in ceea ce priveste evolutia constructiei fabricii Knauf Insulation din Tarnaveni, o investitie de circa 140 de milioane de euro, care ne va pozitiona ca principal producator de vata minerala de sticla din Romania si din regiune.
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- In primul rand, asa cum am mentionat, ne concentram activitatea pe deschiderea noii fabrici din judetul Mures, care va avea o capacitate de productie de peste 100 milioane metri patrati si pentru care ne propunem sa angajam peste 100 de persoane, de la muncitori calificati, la ingineri specializati pe automatizare sau mentenanta. Noua unitate de productie va fi cea mai moderna fabrica de vata minerala de sticla a companiei noastre din Europa Centrala si de Est si va asigura o productie anuala de peste 75.000 de tone. Implementarea investitiei va avea un efect multiplicator in economie, prin antrenarea altor investitii conexe si dezvoltarea furnizorilor locali de produse si servicii din regiune. Anul acesta ne pregatim de finalizarea constructiei si preconizam ca in cea de-a doua partea a anului o vom putea inaugura oficial.
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta si ce aduc acestea nou pe piata?
- In 2024, ne dorim sa punem accent pe produsele care contribuie la eficienta energetica a locuintelor, si aici plusam pe produsele noastre dezvoltate cu tehnologia ECOSE®, care ofera un coeficient de transfer termic cat mai mic si ajuta la reducerea emisiilor de carbon, economisirea energiei, dar asigura si construirea unor cladiri mai rezistente si eficiente. Noile produse contin pana la 80% materiale reciclate de inalta calitate, ceea ce ne va ajuta sa ne aliniem cu standardele internationale de sustenabilitate ale Knauf Insulation. Schimbarea incepe cu noi, ne gandim produsele si serviciile astfel incat sa fie cat mai prietenoase cu mediul, si instalate in sisteme de izolatie, sa asigure performante energetice sporite prin care putem atinge obiectivele NZEB (Nearly Zero-Energy Building) si ZEB (Zero Energy Building) pana in 2030, si ulterior, pana in 2050.
- Care sunt principalele provocari si oportunitati pe care le intrevedeti la inceputul anului 2024?
- Cu siguranta, romanii vor continua sa fie precauti cu investitiile pe care le vor face, tinand cont de incertitudinea cauzata de inflatie si variatia preturilor, insa sunt increzator ca ne vom adapta si vom continua sa fim un partener de incredere pentru clientii si furnizorii nostri.
Daca vorbim de oportunitati, pentru anul 2024, inaugurarea fabricii de la Tarnaveni va reprezenta, cu siguranta, cea mai mare realizare a noastra, fiind un proiect in care am investit foarte multe resurse si care, in viitor, va contribui la o crestere substantiala a cifrei de afaceri a companiei. De asemenea, in 2024, ne dorim sa investim mai mult in oamenii nostri, fiind o linie strategica importanta pentru companie. Suntem preocupati de bunastarea lor si vrem sa le facilitam accesul la un mediu de lucru sigur, stabil, performant, motivant, care sa le ofere posibilitatea de a se dezvolta si de a contribui activ la performanta businessului.