Piata locala a izolatiilor cu vata minerala, estimata la 40-50 milioane de euro anual, ar putea inregistra o crestere de maximum 5% in 2015, pe fondul majorarii numarului autorizatiilor de construire, semnalelor pozitive din economie si sporirii gradului de constientizare a populatiei cu privire la eficienta izolarii cladirilor, potrivit datelor Knauf Insulation Romania, unul dintre cei mai importanti furnizori locali de vata minerala bazaltica si de sticla, cu afaceri anuale de peste 10 milioane de euro. Produsele promovate pe piata din Romania sunt importate de la fabricile grupului din Cehia, Slovacia si Serbia. Compania este parte a grupului german Knauf, la nivel global Knauf Insulation deruland operatiuni comerciale in peste 35 de tari, avand 30 de unitati de productie, peste 5.000 de angajati si afaceri anuale de peste 1,5 miliarde euro. In ultima perioada, grupul german s-a extins prin deschiderea unei fabrici moderne de vata minerala de sticla in Turcia, prin achizitia Guardian Insulation din SUA si prin redeschiderea fabricii din Lanett, Alabama (SUA).
Portofoliul Knauf Insulation include sisteme din vata minerala bazaltica si de sticla, pentru diverse aplicatii: termoizolarea fatadelor de contact sau a celor ventilate, izolarea mansardelor, podurilor si a acoperisurilor plate (de tip terasa), a plafoanelor, podelelor si a peretilor interiori. Totodata, societatea comercializeaza si solutii tehnice pentru aplicatii industriale (cum ar fi izolarea tevilor, conductelor, cuptoarelor, rezervoarelor, boilerelor, usilor de protectie la incendiu etc) si placi din fibre de lemn pentru izolarea intradosurilor si plafoanelor, livrate sub marca Heraklith. Recent, portofoliul companiei a fost completat cu produsele din gama Urbanscape - solutii pentru acoperisuri verzi. Portofoliul de vata minerala este cel mai divers de pe piata locala, Knauf Insulation comercializand produse de izolare termica si acustica, precum si protectie la foc, pentru multiple domenii de utilizare (cladiri rezidentiale si nerezidentiale, hale industriale, centre comerciale, izolatii pentru tevi, conducte, cuptoare, rezervoare, boilere, usi antifoc, industria marina etc.). "Pentru 2015 ne propunem sa aducem pe piata si produse complementare vatei minerale, cum sunt membranele de difuzie si foliile-bariera impotriva vaporilor. Diversificarea permanenta a ofertei are la baza efortul continuu de a oferi clientilor solutii complete, iar decizia de a oferta pe piata din Romania sisteme din gama Urbanscape face parte din strategia de sustenabilitate adoptata si are ca fundament preocuparea constanta pentru mediu", a declarat Adrian Garofeanu, directorul comercial al Knauf Insulation Romania. Potrivit managerului, in 2014 s-a constatat o crestere importanta a cererii de produse cu o performanta termica ridicata, respectiv cu o conductivitate termica lambda (λ) de 0,040 W/mK, beneficiarii constientizand ca o izolatie foarte buna poate aduce economii substantiale pe termen lung.
Reconfigurare a pietei comerciantilor de materiale de constructii
Dinamica pietei constructiilor, in ansamblu, indica o reasezare a competitorilor din domeniu si cel mai recent exemplu in acest sens este reprezentat de sectorul de bricolaj, care traverseaza, conform opiniei lui Adrian Garofeanu, un proces de consolidare firesc dupa dezvoltarea accelerata dinaintea anului 2008. "Adaptarea...
Pentru a lectura un reportaj complet referitor la activitatea companiei Knauf Insulation si la piata locala de vata minerala, click aici!