Vanzarile de adezivi realizate de grupul german Henkel in 2014 au inregistrat o crestere organica de 3,7%, pana la 8,12 miliarde euro. Rezultate foarte bune au fost raportate de subsidiarele din regiunea Europei de Est, ce include si filiala Henkel Romania, in pofida contextului economic dificil din intreaga zona, in timp ce afacerile cu adezivi din vestul continentului s-au mentinut peste nivelul anului anterior. Profitul operational ajustat al diviziei a crescut, totodata, cu 2,3% pana la nivelul-record de 1,4 miliarde euro. Si celelalte divizii din cadrul grupului au raportat majorari organice solide si si-au consolidat pozitiile semnificativ pe pietele relevante. Astfel, pe segmentul bunurilor de larg consum, incasarile Henkel au crescut cu 4,6%, in timp ce vanzarile de produse cosmetice s-au majorat cu 2%.
La nivel de grup, Henkel a inregistrat incasari totale de 16,42 miliarde euro, fiind consemnata o usoara majorare (+0,4%) fata de nivelul din 2013, in conditiile unui profit operational de 2,58 miliarde euro (+2,9%). "Anul trecut a reprezentat o perioada de succes pentru Henkel. Intr-un context provocator si extrem de competitiv, am reusit sa ne atingem obiectivele financiare si am facut pasi importanti in implementarea strategiei nostre pentru anul 2016. Toate cele trei divizii au contribuit la cresterea organica profitabila si la performanta companiei. Pietele emergente au reprezentat, din nou, principalul motor de crestere, cu o puternica majorare organica a vanzarilor de circa 8%. In tarile dezvoltate, am inregistrat o usoara dezvoltare a afacerilor", a declarat Kasper Rorsted, CEO al grupului Henkel.
Pentru 2015, conducerea companiei germane estimeaza mentinerea unui mediu economic provocator si volatil la nivelul tuturor pietelor. "In plus, ca urmare a conflictului dintre Rusia si Ucraina, ne asteptam la o stagnare in Europa de Est in 2015 si o presiune aditionala asupra economiei Rusiei si a cursului de schimb. Vom continua sa ne adaptam procesele si structurile, sa fim mai flexibili si mai eficienti. Suntem concentrati asupra implementarii strategiei noastre pentru a ne atinge obiectivele financiare ambitioase pentru anul 2016", a mai spus Kasper Rorsted. Astfel, pentru anul in curs se estimeaza o crestere organica a vanzarilor cuprinsa intre 3% si 5%
In tara noastra, grupul german este activ prin intermediul subsidiarei Henkel Romania, cu afaceri totale de 140 milioane de euro realizate in 2013, prin intermediul tuturor celor trei divizii de activitate. Prin marca Ceresit, compania este lider pe piata locala de adezivi, avand o cota de 45% pe segmentul produselor pentru montarea de placi ceramice.