Fabryo Corporation, lider al pietei locale de lacuri si vopsele, a incheiat anul 2016 cu o cifra de afaceri de peste 48 milioane de euro, pentru 2017 estimand o evolutie de circa 10%. Totodata, planurile companiei pentru anul in curs includ investitii totale de peste doua milioane de euro, in dezvoltarea productiei. "In contextul cresterii economice, a volumului lucrarilor de constructii si tranzactiilor imobiliare am construit noi spatii de depozitare si logistica dedicata clientilor business to business. In continuare, instalam o noua linie de productie automatizata pentru tencuiala decorativa, pentru a face fata cresterii preconizate a cererii, si continuam sa investim semnificativ in dezvoltarea infrastructurii industriale, toate aceste investitii insumate depasind doua milioane de euro in 2017", a declarat Dragos Militaru, directorul general al Fabryo Corporation.
Potrivit datelor Fabryo, piata locala de lacuri si vopsele, evaluata la circa 130 milioane de euro in 2015, a crescut cu 6%-8% anul trecut, evolutia din 2017 fiind preconizata la +5%. "Estimarea se bazeaza pe analiza mai multor surse: AIVR (Asociatia patronala din industria de vopsele din Romania), Interbiz si date de cercetare de piata de tip Retail Audit, informatii de la producatorii de materii prime si date interne. Cresterea se datoreaza atat revigorarii consumului, cat si cererii de produse premium, mai scumpe, de calitate superioara si cu beneficii aditionale. Astfel, brandul «savana», prin gama de produse cu tehnologia unica Teflon - ce asigura rezistenta superioara la patare si murdarire -, a inregistrat o crestere procentuala semnificativa, de doua cifre", a explicat Dragos Militaru.
Materiile prime continua sa se scumpeasca
Potrivit datelor Fabryo Corporation, in 2016 au avut loc cresteri semnificative ale preturilor materiilor prime si ambalajelor, acestea fiind cuprinse intre 2% si 14%, ceea ce a determinat o usoara majorare a pretului de vanzare a produselor, din 2017. "Sunt deja anuntate si ne asteptam la cresteri de doua cifre pentru principalele materii prime si in acest an", estimeaza Dragos Militaru.
In ceea ce priveste implicarea in programul national de reabilitare termica, aproximativ 8% din vanzarile Fabryo pe segmentul de vopsele arhitecturale reprezinta cota produselor ce ajung pe aceste santiere. "Au fost semnate contracte de catre dezvoltatori, exista finantare, iar noi suntem pregatiti cu un portofoliu complet de produse sub brandul Apla, pentru a raspunde acestei cereri. Volumul de tencuiala decorativa din portofoliul Apla, AplaTencoPlast, s-a dublat in 2016, comparativ cu 2015, iar participarea in proiectele de reabilitare termica a avut un aport important in aceasta evolutie", a mai spus directorul Fabryo.
Compania detine o platforma de productie de vopsele, mortare si adezivi in Popesti-Leordeni si o alta pentru produse termoizolatoare, in Tunari (judetul Ilfov). Principalele marci comercializate de companie pe piata locala sunt savana, Apla si Innenweiss.