Compania Regata - Targoviste, unul dintre principalii importatori de gresie si faianta din Romania, a incheiat anul 2016 cu vanzari totale de 25 milioane de euro. Pentru 2017 conducerea companiei estimeaza o crestere de 10%-15% a cifrei de afaceri, in functie de fluctuatiile din mediul economic, de afaceri si din cel social din Romania. "Ne-am propus, pentru acest an, extinderea activitatii prin deschiderea de noi puncte de lucru, cresterea flotei auto proprii si a capacitatii de depozitare, diversificarea gamei de produse prin includerea de modele noi, incheierea de contracte cu noi producatori si o deschidere catre vanzarile din mediul online", a declarat Catalin Misu, directorul general al companiei.
Potrivit datelor firmei, vanzarile si, implicit, importurile de placi ceramice se vor inscrie pe un trend crescator in 2017, ca urmare a relaxarii fiscale precum reducerea TVA, redresarea creditarii, majorarea veniturilor individuale (ca urmare a cresterii salariilor si diminuarii somajului), insa evolutia din domeniu poate fi afectata negativ de fluctuatiile cursului de schimb valutar (depreciere a monedei nationale in raport cu euro/ USD) si de eventuale masuri restrictive asupra importurilor.
"In 2016 s-a simtit o tendinta de crestere, ca urmare a fluctuatiei pozitive din punct de vedere economic, care s-a observat atat in mediul privat, cat si in cel public. Aceasta s-a datorat unei cresteri a cererii, pe fondul reducerii preturilor comparativ cu perioada anterioara crizei economice, dar si al diversificarii ofertelor, ca urmare a aparitiei unor trenduri noi in ceea ce priveste modelele, dimensiunile si tipurile de placi ceramice. In perioada urmatoare (2017-2020), se contureaza o continuare a tendintei de crestere datorata reducerii fiscalitatii, atat pentru utilizatorul final, cat si pentru importatori, pentru acestia din urma sub forma reducerii unor taxe de import si incheierea de acorduri la nivel national, cu tari cunoscute ca mari producatoare de placi ceramice", a precizat managerul companiei Regata.
Piata interna este dominata de importuri
Importurile domina piata nationala de placi ceramice, in contextul in care cei cativa producatori locali au o capacitate de productie redusa raportata la volumul cererii. "Raportul dintre producatorii europeni si importuri (inclusiv din Turcia) este, totusi, unul echilibrat, ca urmare a politicii de protejare a producatorilor europeni si a adaptarii preturilor de vanzare a acestora la un nivel acceptabil pentru perioada de criza (reducere a preturilor, includerea in oferta atat a modelelor economice, cat si a produselor de top)", a explicat Catalin Misu.
Placile ceramice din oferta Regata sunt importate, in special, din Turcia, dar si din spatiul intracomunitar, din tari precum Spania, Italia si Polonia.
Din punct de vedere al tendintelor de design, managerul Regata indica, in urma participarii la targurile internationale de profil, ca in acest an vor fi preferate nuantele neutre. "Trebuie remarcata o schimbare a tendintelor din anii trecuti, cand se punea mai mult accent pe culorile «aprinse». Se evidentiaza un interes ridicat pentru modele discrete, folosite doar sub forma de decor sau brau, pentru placile portelanate, rectificate, pentru cele mate, de dimensiuni mari (60x60 cm, 60x120 cm) sau atipice, dar si pentru placile cu modele 3D. Totusi, cele mai multe solicitari continua sa vina pentru modele, tipurile si dimensiunile traditionale, respectiv pentru placile glazurate si colorate, cu dimensiuni sub 60x60 cm. O dezvoltare se preconizeaza si in zona gamei de placi pentru exterior", a mai precizat directorul general al companiei Regata.
Societatea Regata detine, in Targoviste, o retea proprie de magazine si un showroom, prin intermediul carora comercializeaza materiale pentru finisare, obiecte sanitare, sisteme utilizate la instalatii etc. Activa de 23 de ani pe piata de constructii, societatea a dezvoltat parteneriate cu peste 2.000 de firme din toate judetele tarii.