Pentru 2011, oficialii companiei Teraplast estimeaza o usoara crestere a pietei de tubulatura si fitinguri, ca urmare a necesitatii de accesare a fondurilor europene disponibile pe segmentul infrastructurii de mediu (retele de canalizare si alimentare cu apa potabila). Acest tip de investitii vor reprezenta, in perioada 2011-2012, principalele oportunitati pentru companiile din domeniu, in contextul in care infrastructura de mediu trebuie creata sau reabilitata, in urmatorii ani, cu fonduri de miliarde de euro, deoarece tara noastra are de recuperat un decalaj semnificativ in acest sens, atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ, fata de tarile europene dezvoltate.
Stefan Bucataru, director general al Teraplast: "Programul Operational Sectorial de Mediu prevede acordarea, in perioada 2007-2013, a unui sprijin financiar de 3,4 miliarde euro numai pentru Axa prioritara 1, din care grantul UE va insuma 2,8 miliarde euro. Investitiile au in vedere extinderea / modernizarea retelelor de canalizare si alimentare cu apa, construirea / reabilitarea statiilor de tratare a apei potabile si a celor de epurare, precum si cresterea calitatii serviciilor publice specifice. Astfel, anul trecut, cele mai bine vandute sisteme din portofoliul Teraplast au fost sortimentele destinate realizarii acestor retele, in special elementele de tubulatura. In primul trimestru al anului in curs, am inregistrat o cifra de afaceri de 38,15 milioane de lei, in crestere cu 11% in raport cu aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a majorarii cantitatilor comercializate, insa si pe fondul scumpirii produselor proprii. Pentru intregul an, bugetul de venituri si cheltuieli al companiei prevede realizarea unei cifre de afaceri de 250,59 milioane de lei, fiind estimata o crestere cu 17,8% fata de nivelul de 212,74 milioane de lei obtinut in 2010. Proiectele noastre pentru dezvoltare prevad completarea portofoliului de sisteme, astfel incat sa dispunem de solutii complete in domeniul instalatiilor si constructiilor, planificandu-ne, totodata, extinderea regionala, pentru a deveni unul dintre cei mai importanti furnizori specifici din aceasta zona a Europei".