Pe fondul blocajului inca existent in domeniul constructiilor, o parte a societatilor de pe piata de centrale termice si instalatii termo-hidro-sanitare estimeaza ca, in acest an, vanzarile se vor reduce cu aproximativ 20%, in timp ce exista si opinii potrivit carora recesiunea acestui sector va fi de pana la 40%. Printre problemele semnalate de reprezentantii pietei de profil se afla dificultatea in recuperarea creantelor, concurenta neloiala, cresterea interesului utilizatorilor pentru produse mai ieftine si majorarea numarului de «oferte speciale» adresate utilizatorilor finali.
Mariana Neamtu, director de marketing - Baxi Romania: "Criza economica si financiara a accentuat cazurile de intarziere a platilor inclusiv pe segmentele de centrale termice si panouri solare, diminuarea numarului de lucrari de constructii afectand - in mod direct - industria termotehnica. In actuala conjunctura, am aplicat o politica prudenta si riguroasa referitor la colectarea creantelor, fapt ce a generat reducerea expunerii si a gradului de risc. Daca in ultimii doi ani pretul reprezenta un factor esential in formarea deciziei de achizitie (in special a dezvoltatorilor imobiliari, dornici sa investeasca cat mai putin in ansamblurile construite in vederea maximizarii profiturilor), de la inceputul anului curent aceasta tendinta s-a observat si la nivelul distribuitorilor de astfel de echipamente si chiar al utilizatorilor finali. Piata a fost «invadata» de «oferte speciale», concretizate in reducerea preturilor sau in furnizarea de produse complementare (cu valoare adaugata perceputa de consumatorul final) «la pachet» cu centrala termica. Cu toate acestea, exista categorii de consumatori atenti la calitatea produselor si serviciilor achizitionate, factori pe care ii considera mult mai importanti decat pretul. Astfel, terenul predilect al «luptei concurentiale» a fost reprezentat atat de reduceri de tarife, cat si de rafinarea si diversificarea accentuata a portofoliilor de produse, promovarea echipamentelor mai eficiente, precum si cresterea calitatii serviciilor pre si post-vanzare prin oferirea de consultanta gratuita, preluarea intocmirii dosarului cu avize si aprobari sau extinderea centrelor de service. De asemena, pe piata de profil se constata o crestere a segmentului de inlocuire a echipamentelor termotehnice, deoarece, in anumite zone, se utilizeaza, inca, centrale a caror «durata de viata» a fost depasita de mult. In acest sens, Baxi Romania a lansat, in luna septembrie 2009, programul «Rabla la centrale», campanie ce vizeaza modernizarea sistemelor de incalzire din locuintele private, fara nicio implicare din partea organismelor publice. Pe plan national, cadrul legislativ care sprijina sistemul centralizat si lipsa unei sustineri prin subventionare (asemenea altor tari europene) a echipamentelor cu eficienta crescuta sau pe baza de resurse regenerabile, se raporteaza exclusiv la domeniul termotehnic autohton, aflat in decalaj fata de celelalte state europene. Acest lucru are efecte negative la nivelul consumatorilor (captivi intr-un sistem energetic precar) si, implicit, al firmelor care activeaza in domeniu."