RO EN
Coșul este gol

STRABAG, Skanska si Vinci incep constructia liniei ferate HS2, de 10 miliarde GBP

Guverul britanic a aprobat, in plina pandemie de coronavirus, startul lucrarilor de constructie a liniei ferate de mare viteza HS2, investitie de 10 miliarde GBP. Proiectul face parte din Crossrail, cu o valoare estimata la 15 miliarde GBP, cel mai mare proiecte de infrastructura din Regat si cea mai mare dezvoltare feroviara din Europa. Constructia antreneaza cele mai mari grupuri de constructii din Europa, precum austriecii de la Strabag, suedezii de la Skanska si francezii de la Vinci.
"Desi prioritatea zero a Guvernului este combaterea pandemiei de coronavirus, nu putem intarzia planurile stabilite pe termen lung de dezvoltare a tarii. HS2 va reprezenta coloana vertebrala a retelei de transport din Marea Britanie, crescand capacitatea de transport si de conectivitate din Regat", a declarat ministrul desemnat pentru HS2, Andrew Stephenson.
Oficialul britanic a solicitat constructorilor sa ia toate masurile necesare de protectie a echipelor de pe santiere.
 
Strabag si Skanska vor executa tronsonul sudic, contract de 3,3 miliarde GBP
Un joint venture format din Strabag, Skanska si Costain va executa tronsonul sudic al noii cai ferate, respectiv Loturile S1 si S2, cu o lungime totala de 26 km. Cele trei companii aproape au finalizat etapa de proiectare, design si documentatii si vor incepe in curand lucrarile efective de constructii. Valoarea contractului pentru aceasta sectiune este de 3,3 miliarde GBP (circa 3,8 miliarde euro).
Primul lot (S1) va conecta statiile London Euston si Old Oak Common si include constructia a doua tuneluri cu o lungime de 8,8 km fiecare. Lotul S2 va continua legatura dinspre Old Oak Common spre vest, cu doua tuneluri de 13,7 km fiecare si o sectiune terestra de 2,2 km, care va face legatura cu lotul C1. Aceasta sectiune va include si constructia unui pod. Termenul de finalizare a constructiei este prevazut in anul 2026. 
"In ciuda provocarilor unice generate de criza de coronavirus, suntem incantati ca urmatorul pas in realizarea acestui proiect complex de infrastructura a fost facut. Contractul ofera angajatilor nostri un sentiment de securitate in acest mediu incert. Lucrand in baza unui model de contract de colaborare, vom face tot posibilul pentru a finaliza constructia cu succes, la fel ca etapa de proiectare si de pregatire", a declarat Thomas Birtel, CEO al grupului Strabag.
Constructorul austriac are o cota de 32% in joint venture-ul cu Skanska si Costain.
La randul lor, reprezentantii grupului Skanska spun ca participatia lor la acest proiect este evaluata la circa 1,12 miliarde GBP. "Estimam ca acest contract va crea peste 6.000 de locuri de munca, din care circa 1.500 in cadrul participantilor la joint-venture si circa 4.800 in lantul de aprovizionare", precizeaza oficiali din cadrul constructorului suedez.
 
 
Zona centrala va fi construita de doua consortii, cu sase companii
In zona centrala a proiectului au fost atribuite trei contracte. Tunelurile Chiltern si viaductul Colne Valley vor fi construite de consortiul denumit Align si format din Bouygues Travaux Publics, VolkerFitzpatrick si Sir Robert McAlpine. Valoarea lucrarilor ajunge la 965 milioane GBP. Celelalte doua contracte din aceasta zona, respectiv tunelurile North Portal Chiltern, catre Brackley, si apoi tunelul dinspre Brackley spre South Portal of Long Itchington Wood Green vor fi realizate de consortiul CEK, format din companiile Carillion Construction Ltd, Eiffage Genie Civil SA, Kier Infrastructure si Overseas Ltd si au o valoare totala de circa 1,4 miliarde GBP.
 
Vinci si Balfour Beatty au contractat sectorul nordic al HS2
Alte doua contracte vizeaza lucrari in zona nordica a proiectului HS2, loturile N1 si N2. Acestea includ constructia tunelului Long Itchington Wood Green catre statiile Delta Junction si Birmingham Spur, precum si legatura dintre statiile Delta Junction catre WCML Tie-In si vor fi realizate de asocierea BBV, formata din Balfour Beatty Group Ltd, Vinci Construction Grands Projets, Vinci Construction UK Ltd si Vinci Construction Terrassement. Cele doua contracte au o valoare cumulata de 5 miliarde GBP. Vinci si Balfour Beatty au participatii egale in consortiu (50/50). Cele doua companii au finalizat cu succes etapa de proiectare si design, in care au antrenat o echipa de peste 500 de ingineri si tehnicieni.
Lucrarile efective, ce vor fi incepute in curand, includ executia unui numar impresionat de structuri de inginerie, pe o distanta de 90 km: 51 de viaducte (peste 14 km), 76 de poduri, 7,5 km de tuneluri gemene, 4 intersectii cu autostrazi, 76 de poduri subtraversari, 66 de terasamente de peste 33 km si 6 intersectii cu alte cai ferate, care necesita constructia de poduri si pasaje.
Conducerea Vinci estimeaza ca va incepe efectiv lucrarile in vara acestui an si vor dura 74 de luni.
"Pe santier vor fi respectate cu strictete toate regulile de prevenire a imbolnavirilor cu Covid-19. In momentul de varf al lucrarilor, pe santier vor lucra circa 10.000 de oameni", subliniaza reprezentantii constructorului francez.
***
Etapa a doua a proiectului HS2 va fi demarata in curand, urmand a include linia ferata dintre Birmingham si Crewe. De asemenea, in perioada urmatoare vor fi stabilite si noile rute spre nord, via Manchester si Leeds.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter