PORR Construct a finalizat excavarea a 500 de metri din Tunelul Tigveni, de la Momaia, primul tunel de pe traseul autostrazii Pitesti-Sibiu, pe sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges. Acesta va avea o lungime de 1,35 kilometri, iar pe santier sunt mobilizati peste 500 de muncitori si 165 de utilaje.
"Tunelul va avea o lungime totala de 1,35 km si reprezinta o lucrare de anvergura in infrastructura rutiera existenta, realizata de PORR Romania in colaborare cu divizii de specialitate din cadrul Grupului. Datorita acestui element, Tigveni - Curtea de Arges devine primul tronson de autostrada din Romania, cu tunel, in zona de munte", au transmis reprezentantii Porr Construct.
Cele doua tuneluri paralele au fost denumite "Daniela" si "Alina", dupa numele unor angajate ale grupului Porr. Potrivit lui Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, au fost executati 314 metri de tunel pe firul iesiri din tunel, sensul Sibiu-Pitesti (Tunel Daniela), respectiv 195 metri de tunel pe firul intrarii in tunel, sensul Pitesti-Sibiu (Tunel Alina).
Dupa o vizita pe santier, oficialul a informat ca, la tunelul aferent sensului Pitesti-Sibiu (Tunel Alina), de cateva zile, nu se mai sapa in piatra, ci intr-o zona cu nisip, in timp ce in tunelul aferent sensului Sibiu-Pitesti (Tunel Daniela), continua sapaturile in stanca. Au fost forati, armati si betonati 17.800 ml din 20.500 ml de piloti necesari structurilor aferente acestui tronson de autostrada. Sunt in curs de finalizare lucrarile de realizare a drumurilor tehnologice (99,5%). De asemenea, se executa lucrari de terasamente pe sectorul de nord al proiectului, lucrari de armare, cofrare si betonare radiere si elevatii aferente structurilor de pe acest lot si continua lucrarile de umpluturi si stabilizare teren pentru devierea DJ678. Se executa si lucrari de consolidare a terenului, intre km 83+580 - km 84+040 si km 90+000 - km 90+090, fiind forati, armati si betonati 36.350 ml piloti din totalul de 80.000 ml. Continua lucrarile la instalarea poligonului pentru producerea de elemente prefabricate in santier, precum si relocarea retelelor de utilitati publice de gaz, electricitate, canalizare si apa menajera.
"Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte buna, iar daca ritmul lucrarilor se va mentine, putem spune ca aceasta lucrare se va finaliza inainte de termenul contractual. La momentul vizitei, erau pe intregul amplasament al proiectului cca 500 muncitori si 165 utilaje si echipamente de constructii. Reamintesc faptul ca la constructia celor doua fire ale tunelului se lucreaza concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialisti adusi din Austria, impreuna cu muncitori din Romania, care utilizeaza noua metoda austriaca NATM (New Austrian Tunneling Method), iar lucrarile la cele doua fire sunt deja in avans fata de grafic", a precizat Irinel Ionel Scriosteanu.
Sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges, are o lungime de circa 10 km. Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor.
In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si un tunel de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.