Lucrarile de constructie a Magistralei 6 (M6) a metroului din Bucuresti vor fi demarate in a doua jumatate a anului 2017, potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobati de Guvernul Romaniei in sedinta din 8 decembrie 2016. Traseul va avea 12 statii si o valoare totala de 5,9 miliarde lei (fara TVA), lucrarile urmand a se derula intr-o perioada de 48 de luni.
M6 va asigura legatura de la statia 1 Mai pana la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, pe o lungime de 14,2 km si cu o capacitate de transport de 50.000 de calatori/ ora, precum si legatura directa dintre Gara de Nord si aeroportul din Otopeni.
Finantarea se va realiza din acordul de imprumut incheiat intre Guvernul Romaniei si Agentia Japoneza pentru Cooperare Internationala (JICA), din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 si de la bugetul de stat.
Cele 12 statii ale noii magistrale sunt: Pajura, Expozitiei (Romexpo), Piata Montreal (de-a lungul Bd. Marasti), Gara Baneasa (pe espalanada din fata Garii CFR Baneasa), Aeroportul Baneasa, Tokyo (de-a lungul DN Bucuresti-Ploiesti, in proximitatea Complexului Comercial Baneasa), Washington (tot pe DN1, in zona intersectiei acestuia cu strazile Jandarmeriei si Bd. Liviu Librescu, in zona Institutului de Meteorologie), Paris (pe DN1, in nordul strazii Aleea Padina, in proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles si a Tiriac Auto Service), Bruxelles (pe DN1, in dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a caii ferate de centura inspre orasul Otopeni), Otopeni, Ion I. C. Bratianu (pe Calea Bucurestilor, intre strazile Zborului si Nicolae Grigorescu) si statia Aeroportul Otopeni (sub parcarea aeroportului).
Proiectul este inclus in Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti - Ilfov.