Grupul italian Fincantieri, prin subsidiara Fincantieri Infrastructure, a anuntat, la 29 noiembrie a.c., ca va furniza puntea de otel pentru podul suspendat peste Dunare de la Braila, care, odata terminat, va fi cel mai lung din tara si al treilea din Europa, dupa lungimea segmentului central, dupa cum se arata intr-un comunicat al corporatiei.
Valoarea contractului pentru Fincantieri Infrastructura a fost stabilita la aproximativ 70 de milioane de euro si ar putea creste daca grupului ii vor fi incredintate si alte lucrari care acum sunt in proces de negociere, precizeaza oficialii companiei.
Podul, cu o lungime de circa doi kilometri si o suprafata evaluata la 1.120 de metri, va fi construit peste Dunare, la doar 8 kilometri distanta de Braila, unde se afla santierul controlat de firma Vard, o subsidiara a Fincantieri Group. Compania va angaja in jur de 200 de persoane pentru constructia si asamblarea celor 79 de blocuri ale puntii de otel, care cantaresc in total 20.000 de tone. Activitatile de constructii si inginerie se vor desfasura la sediul din Valeggio sul Mincio (din Verona), fostul sediu al Cordioli & C, recent achizitionat de Fincantieri Infrastructure. Conform ordinului dat de autoritatile romane, Fincantieri Infrastructure va furniza puntea de otel catre asocierea dintre Astaldi SpA si IHI Infrastructure Systems Co Ltd, care si-a adjudecat contractul de proiectare si executie a lucrarilor la pod (estimate sa dureze 24 de luni), de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„Acesta este un proiect de importanta strategica in ceea ce ne priveste, deoarece ne permite sa ne consolidam prezenta pe o piata extrem de specializata, cu mare potential. Datorita acestui contract, Fincantieri Infrastructure va fi prima companie italiana care va coopera in constructia unui pod suspendat cu aceasta dimensiune. Va fi o referinta de prestigiu pe care doar putine companii din lume au capacitatea sa o realizeze. As adauga ca am intrat deja in discutii interesante pentru a evalua posibila cooperare ulterioara pentru dezvoltarea celor doua companii in comun cu IHI Corporation, o multinationala japoneza de talie mondiala, lider in proiectarea si constructia podurilor suspendate”, a declarat Giuseppe Bono, CEO al Fincantieri. Oficialul italian a mai explicat ca aceasta cooperare potenteaza dezvoltarea ambelor companii, IHI Infrastructure fiind subsidiara IHI Corporation, un grup listat la Bursa din Tokyo, care in 2017 a avut o cifra de afaceri evaluata la 12 miliarde euro, in timp ce Fincantieri – grup specializat cu precadere in constructia de nave maritime/fluviale (cu activitati si pe santierele navale din Braila si Tulcea) – s-a evidentiat, in aceeasi perioada, printr-un rulaj de peste 5 miliarde euro (+13%).