Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNAIR) reziliaza toate contractele pe care le are pentru executia de drumuri si autostrazi cu constructorul italian Tirrena Scavi, "avand in vedere slaba mobilizare si incapacitatea financiara a constructorului italian de a continua proiectele pe care le deruleaza", a anuntat compania de drumuri. Tirrena Scavi avea contractate primul tronson din Drumul Expres Craiova - Pitesti, soseaua de centura Timisoara Sud, precum si modernizarea si largirea Centurii Bucuresti, intre DN2 si A2.
Conform CNAIR, la constructia Variantei de Ocolire Timisoara Sud sunt intarzieri majore in raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depasit cu mult, iar mobilizarea pe santier a fost deficitara pe tot parcursul anului 2022, ajungand la un stadiu fizic de doar 58,26%.
De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova - Pitesti progresul fizic este de doar 57,06%, desi termenul contractual de finalizare era 2022.
Pe sectorul de centura a Bucurestiului, cuprins intre DN 2 si A2, acolo unde exista un contract pentru lucrari de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021).
"Aceste intarzieri atrag si daune materiale consistente, pe langa cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutiera. CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte in cel mai scurt timp posibil. Constructorii trebuie sa fie constienti de obligatia de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semneaza cu CNAIR. In caz contrar, vor suporta consecintele legale care deriva inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani", au subliniat reprezentantii CNAIR.